Söndagstankar

Då var det dax att ladda för en ny vecka. Är det någonting det alltid är, så är det väl söndagskväll och måndagsmorgon? Man hinner knappt blinka ju. Det mest positiva med söndagskvällar tycker jag är 1) Att vi har det någorlunda städat i lägenheten. Vi städar alltid på söndagar. Ingen storstädning och så men dammsugning och städning av toaletten och diskbänken och undanplockning av kläder som befinner sig i högar överallt.  På måndag kväll klockan 19 brukar det se likadant ut igen... Så blir det när man bor i en lägenhet som inte är alltför stor och som har NADA förvaringsutrymmen och där det bland annat bor en mycket kläd- och skointresserad dam och en totalfixerad Motörheadsamlare. 2) Det är på söndagskvällar jag kan ta mig lite mer tid att dyka in i garderoberna och planera någon eller några roliga klädkombinationer att använda den kommande veckan. I morgon kommer jag ha många olika lila och vinröda nyanser på mig. 3) På söndagar (inte varje) finns det en chans att man får krypa ner i en säng med rena fräscha påslakan. I kväll är en sån kväll. 4) Jag brukar duscha rätt tidigt på söndagskvällen och sätta på mig mysiga mjuka kläder som jag går omkring och känner mig allmänt bohemisk i. Det bohemiska består nog mest av mina randiga sockor som jag har på fötterna. 5) Jag tvingar barnen att duscha vilket leder till att det springer omkring två väldoftande gulliga ungar i pyjamas fram på kvällskvisten. Det är finnemang. 6) Det är Sportspegeln. Inte för att jag tittar på den slaviskt - men ända sedan jag var liten så har Sportspegeln gett mig en positiv vibb. Och det är få gånger vi inte har Sportspegeln på här hemma.

Ha en bra vecka! Min kommer bli ganska så intensiv och avslutas med en underbar fredagskväll då jag ska träffa Lotta och kanske gå på bio och sedan dricka vin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0