Inte alla

har de garderobsproblem som jag har.

- Sovrumsgarderoben från IKEA inköpt 2000 går sönder med kortare och kortare mellanrum. Dålig kvalitet och extremt överlastad. Snart kommer den falla sönder i små små bitar och jag kommer befinna mig nära nervsammanbrottet.
- Kjolar hänger på stången men ligger också i högar i botten av garderoben, tillsammans med otaliga väskor.
- Nästan varje gång jag öppnar garderoben så trillar det ut några kjolar.

Nödlösning: Utrensning med jämna mellanrum.
Resultat: Inte alls så många kjolar som jag vill ska rensas ut blir utrensade. Speciellt inte om jag har bra musik på i bakgrunden, dricker ett glas vin och ser förhållandevis ok ut i hår och ansikte.

I morgon eftermiddag ska jag nog minsann lägga upp mina första försäljningar på Tradera. Lite pirrigt men någon gång måste vara den första, och de pengar jag eventuellt får in ska läggas på ett London- eller New Yorkkonto. Och kanske blir några nya kjolar inköpta. Cirkeln är sluten. För att dra ner på konsumtionen är ju inte ett alternativ, eller... Jag är allt bra anti-tidsandan jag.

Kommentarer
Postat av: jennifer

vad pluggar/ jobbar du med och hur trivs du?

2009-01-03 @ 11:35:49
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: Kicki

jennifer: Hej! Jag jobbar som utredare/forskare men var jag jobbar brukar jag inte skriva här på bloggen. Däremot kan du få reda på att jag verkligen trivs med det jag gör :)!

2009-01-03 @ 14:34:08
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Världen enligt J.

Garderober är ett ständigt mörker! Jag tror inte att det hjäper om man får en stor och fin walk in closet (vilket är en av mina våta drömmar). Effter ett tag har väskorna förökat sig i lönndom och klädstängerna hotar att ramla ned... Det är en ojämn kamp.

2009-01-04 @ 09:25:21
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Kicki

J: Ja jag vet... Väskorna förökar sig verkligen i lönndom. Men nu har jag säkert rensat ur fem stycken :). Du anar inte hur många kjolar jag har. Vågar nog inte yppa det här...

2009-01-04 @ 23:04:40
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0