Två veckor kvar

Bara att kämpa på! För om två arbetsveckor börjar min 17-dagars långa ledighet. Jag längtar väldigt mycket. Min förhoppning är att det ska bli en ledighet fylld av obscent mycket rensning. Visst, mys också, men det måste bli många turer till tippen och Stadsmissionen m.m. Barnen tjatar och tjatar om att de vill ha varsitt rum, och det rum som ska bli Emils är belamrat med massor av saker. Och de flesta saker är sånt vi måste behålla. Jag önskar mig förvaring i julklapp! Vårt pytteförråd i källaren räcker inte, och jag vågar inte lägga ner mycket betydelsefulla saker där nere i fall någon bryter sig in. Vi får slå våra kloka huvuden ihop jag och Magnus och tänka ut en plan.

Helgen har innehållit en hel del. Jag och Magnus hade väldigt trevligt i fredags när vi handlade julklappar och åt och drack. I går var jag och Emil på IKEA en sväng och sedan hann jag även med en julmarknad här i Enskede. Idag har jag nästan sytt klart en ny kjol! Den blir så fin. Jag ska fota den när den är helt klar och lägga upp den här.

Och så är nyårsklänningen fixad. En svart sak med härliga volanger från Bik Bok (!). Handlar vanligtvis nästan aldrig där, men den här klänningen var helt i min smak.

Tooodellooo så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0