Finns det något tråkigare än sjukgymnastik?

Ja troligtvis, men just nu känns det inte som det. Jag ska stå ut med sjukgymnastik i minst ett halvår innan jag får börja röra på mig mer "svettigt". Något springande i kuperad terräng blir det inte mer för mig, och knappast heller jogging på plan mark. Men min nya sjukgymnast tror ändå att jag kommer kunna köra någon typ av workoutpass som inte innehåller för mycket hopp och skutt i framtiden. Gud vad jag längtar dit - till svetten och till endorfinkickarna! Äntligen verkar jag ha fått en mer seriös diagnos. Många problem jag har med min kropp handlar om att jag är överrörlig i mina leder. Vad som gäller är alltså att stabilisera bäckenet och ryggen (bl a). Skittråkig träning - verkligen - men eftersom hon redan har sett vilken typ av person jag är så kommer hon ha noggrann uppsikt över mig så att jag inte ger upp. Jag har gett upp med sjukgymnastiken så många gånger nu. Har inget tålamod! Den här gången ska jag göra övningarna på plats hos kliniken, och se det som min träning.

Igår - jag och Malin beställde Dr Martenskängor från UK! Ett par vita 8-håls och ett par svarta 14-håls för mig, ett par svarta 8-håls till Magnus och ett par svarta 10-håls till Malin! Betydligt billigare än att köpa i Sverige, trots fraktkostnaden :). Sajten har ni här.

I morgon kväll - COLDPLAY!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fy farao vad trist att inte få träna! Jag är precis likadan när det gäller valet av träning, vill också svettas och ta ut mig riktigt ordentligt. Får PANIK av långsam träning som pilates, tai chi och yoga. Man är ju så olika där, har flera kompisar som föredrar det där långsamma.



Du får väl hålla ut med sjukgymnastiken och tänka på framtidens svettiga pass.... När du fått ok-stämpel kanske du kunde pröva spinning? Inte alls lika kul som att löpning, men man får ta ut sig fullkomligt, riktigt svettigt. Och det känns ändå snällt mot lederna. Eller kanske nån kampsport? Min släkting är överrörlig och tränar aikido med mycket gott resultat.



Ha det så roligt på Coldplay imorgon!!



kramar /anna

2008-09-16 @ 13:24:32
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Världen enligt J.

Den där länken var inte juste att publicera! Nu blev jag väldigt sugen på ett par knallröda Doc. Eller ett par vita... Väldigt sugen.

2008-09-16 @ 20:01:10
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Som vanligt är vi lika! Jag får lite nippran av för stillsam träning, men tyvärr kommer jag få dras med den ett tag framöver :(. Spinning körde jag ett tag, och jag tror att det kommer vara bättre än löpning när jag har stabiliserat mig lite. Bara att kämpa på som vanligt :)!



J: Hörrödu - jag som tyckte jag var superduperschysst ;)! Bästa priserna på klassiska dM:s jag har hört talas om - och det var Malin som hittade sajten. Jag längtar så mycket efter framförallt de vita. Har velat ha dem länge :). Köp du ett eller två par också!

2008-09-16 @ 20:28:48
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Mmm Docs drägglar



Jag är jätteöverörlig i alla mina leder men genom att varva endorfinkicksträning med yoga där jag får nyttja att jag är rörligt samtidigt som jag får öva på att stärka rätt muskler så funkar det rätt bra. Men springa är bara att glömma. På karaten får jag verkligen tänka på tekniken för att inte översträcka mig hela tiden. En översträckt led är svag...

2008-09-16 @ 21:19:13
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0