Winnerbäck i lördags på Zinkensdamm

Först var det soligt och varmt när jag och Malin satt på Medis och åt runt 15.30-rycket. När vi så hade tagit oss till Southside (pub) för att träffa R, U och L så började regnet... Vi gick in på konsertområdet vid 19-tiden och då pissregnade det men det började sakta gå mot uppehåll. Markus Krunegård som ett av förbanden var super tycker jag. Han är sångare i Laakso, vars senaste skiva jag har förlyssnat mig på i sommar. Han är så go den killen (eller verkar vara go jag känner honom ju inte). Miss Li hade också massa energi, men då har jag för mig att det regnade mycket igen och vi stod jättetrångt. När klockan började närma sig Winnerbäck-spelning så drog vi oss längre ut till till vänster. Otroligt mycket folk var på plats på Zinken. 19 000! Måste varit det dubbla mot när Kent spelade i juni, för det var fullt med folk ända ut på kanterna.

När Winnerbäck gick på så kom allsången igång :). Fantastiskt att så många kan alla texterna och härligt att höra på! Jag kan ju en del av texterna, men inte alls alla. Winnerbäck var själv ganska ställd och rörd av det massiva mottagandet. Han visste emellanåt inte riktigt vad han skulle säga. Jag fick höra några av mina favoriter som "Hugger i sten", "Du hade tid", "Elden" och "Åt samma håll". Skulle gärna hört "Singel" och "Ingen har lust" också - men man kan ju inte få allt. Efter konserten var jag helt slut i ryggen och som tur var så fick vi plats i skinnsoffan på Southside för att vila upp oss. Man är ju ingen ungdom längre.

Här kommer några foton också:



Jag och Malin (nya regnkappan på så klart). Kolla in damen i bakgrunden! Rätt coolt av henne att stå där i trängseln bland många överförfriskade ungdomar tycker jag. Men här ser hon ju lite sur ut...



Malin och jag igen - lite längre in i konserten.



Också innan konserten på Southside. Här är gulliga R med också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0