Delredovisning 2

New York fredag 070511:
Vi (min arbetskollega och jag) kommer fram till hotellet vid 21-tiden på fredagskvällen. Ett klart budgethotell, och det visste jag ju från början, men fick ändå en mindre chock när jag fick se mitt rum. Det var i stort sett bara en säng och inget mer *haha*. Men efter någon natt vande jag mig - antagligen blev klivet bara för stort från hotellet i London, Ontario. Där hade jag TVÅ Queen Size sängar i mitt rum och ett badrum som nästan var större än rummet i New York.

De som skötte receptionen på Chelsea Star Hotel i NY var jättetrevliga och hjälpsamma! Hotellet kändes välskött trots det spartanska och lite skabbiga... Dusch och toalett delade man, och det var ca 8 rum per toalett. Ibland på morgonen blev det köer, men jag kastade mig upp tidigast av alla så att jag skulle komma först.

Vi var jättetrötta när vi kom fram till hotellet, så det fick bli en snabb middag och sedan i säng. Eller middag är väl överdrivet att säga, jag beställde in en broccoli och ost-soppa som mer liknade potatismos med broccoli- och ostsmak, så jag kunde inte äta någonting alls :). Urrrk!

New York lördag 070512:
Jag och kollegan bestämmer oss för att göra New York var för sig eftersom vi har heeelt olika tempo och intressen (gissa vem som håller det höga tempot?;)). Jag drar direkt ner till Soho och går omkring. Nästan ingenting har hunnit öppna, men jag hittar ett hål-i-väggen-café som har bagels, och där blir jag sittandes ett tag. Älskar såna där små ställen!

Jag strosar omkring på Prince street, Broome street, Spring street m.m. Mysiga kvarter. Sedan bestämmer jag mig för att det är dax för Brooklyn Bridge - en bro man kan gå över från Manhattan till Brooklyn på. Helt underbar utsikt därifrån och solen stekte! Här kommer ett litet bildbevis:

image115

Fortsättning följer!!!!

Kommentarer
Postat av: Torhill

Åååååå vad roligt :) Väntar på fortsättningen :)

2007-05-19 @ 16:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0