Man får passa på!

Så tänkte jag när jag gick av t-banan i Tallkrogen idag. Världens härligaste kväll! Jag gick förbi lilla kaninburen (fotbollsplan) där Måns tränade med sitt fotbollslag och sa: "Ska vi inte grilla?" till Magnus (som är en av tränarna till laget). "Jo visst ska vi grilla" sa Magnus och sedan agerade vi blixtsnabbt. Magnus köpte kött och jag drog hem med Måns och hämtade Emil hos grannarna och började göra sallad och pommes och packa väskan med tallrikar m.m. Och så ner till grillen och lägga på köttet alldeles för tidigt så att det nästan börjar brinna och under tiden ringa till en annan granne med barn "Vill ni också grilla?" "Jaaaaa". Skittrevligt! Ja väldigt trevligt blev det men med en stor mängd sentimentalitet över att sommaren går mot höst... Snart kommer jag och L träffas här ute på gården och så är det snöslask och vi är bleka och ännu tröttare och så kommer vi säga att "tänk när vi satt här ute och grillade...". Men det sköna är ju att det kommer en vår och en sommar till om inte något vansinnigt händer!

Och nu är det Sverige mot USA i fotbollslandskamp på TV. Heja Sverige, och Gud vad kul att se Zlatan igen! Vilket underbart leende (och bra fotbollsspel :))!

Läget är bättre än in förrgår och jag har fått lite mer klarhet i hur mina arbetsuppgifter kommer att se ut. Kanske får jag ta in en liten assistent. Vi får se. Huvudet upp och fötterna ner.

Kommentarer
Postat av: Liv

Vad glad jag blir av ditt inlägg!

2007-08-23 @ 18:10:39
Postat av: Kicki

Liv: Och jag blir glad av att du blev glad!

2007-08-23 @ 21:50:50
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0