Zidane och Kiedis

74662-49

Hej! Äntligen fungerar bloggen! Har varit strul i flera dagar... Jag är hemkommen från London och det var suuuupertrevligt som vanligt. Det blev en hel del shoppat.  Bland annat ett par Dr Martens stövlar - naturfärgade/bruna (har haft sån otur med de bruna stövlar jag beställt på postorder - skickat tillbaka båda två paren - men nu blev det fullträff!). Så mycket folk som det var i London denna gång har jag aldrig varit med om under mina tidigare (ca 10) besök. Jag och Helen stod ibland helt stilla i gångarna på Camden Market utan möjlighet att ta oss fram överhuvudtaget...

Och nu undrar ni förstås varför Zidane finns på bild ovan? Jo, det är nämligen så att jag sprang på honom och hans familj på Hamleys (leksaksaffären) i London. En helt övernaturlig upplevelse. Men för en gångs skull så infann sig någon sorts spärr hos mig och jag gick inte fram och bad att få ta ett kort :-). Jag tyckte att han skulle få shoppa i fred med sin familj... Men jag smög omkring på samma våningsplan som honom ett tag och till slut fick jag ögonkontakt. Han har blixtrande ögon kan jag meddela.

Anledningen till att herre nummer två - Anthony Kiedis, sångare i Red Hot Chili Peppers - finns på bild nedan är för att jag har träffat honom också nyligen! Fast på längre avstånd än Zidane då.... Han stod nämligen på Globens scen ca 50 meter bort från mig och Magnus i tisdags kväll. En bra konsert - mycket bättre än Expressens recensent Numstedt rapporterade... Visserligen var vi på den andra konserten, men jag kan inte tänka mig att den första var speciellt mycket sämre.

Jag och Magnus hade en mysig dag i tisdags då vi först hade ledigt från jobbet på dagen och gick och shoppade lite julklappar, fikade, drack öl, åt indisk mat m.m, för att sedan dra oss mot Globen där vi drack öl på Globen Star till tonerna av Red Hot Chili Peppers underbara musik (de hade en DJ som spelade). Och så gick vi på konserten och efter det gick vi tillbaka till Globen Star och lyssnade ännu mer. Men framförallt blev vi hyllade när vi röjde det provisoriska dansgolvet till "Suck my kiss". Vi fick tummarna upp av en kille som gick förbi oss :-).

Vi ses!

74662-50

Kommentarer
Postat av: yllis

Åh, nice med London. Jag älskar Camden Market, fast det är absolut mysigare om man kan röra sig :O)
Coolt att du träffat mr Zidane, är själv fotbolsnörd och avgudar dessa pojkar :O)

En riktigt bra konsert är heller aldrig fel.

Tjingeling

2006-12-15 @ 12:01:38
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag saknar London hela tiden när jag inte är där :). Till och med att stå pressad på Camden Market är en njutning. Men jag är ju lite störd *asg*. Vi får ta och träffas någon dag - mellan Tallis och Hökis eller nåt sånt..

2006-12-15 @ 21:32:46
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Ah,vilka goingar :D Låter som att du haft det underbart roligt!

2006-12-17 @ 17:32:02
Postat av: Kicki

Liv - ja roligt har jag haft det!

2006-12-18 @ 10:27:58
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0