Två positiva och ett negativt inlägg idag

Detta inlägg är negativt:

Jag har ont i min höft/rumpa igen :(. Antagligen en inflammerad muskel långt in i höger skinka. Brukar kallas piriformis. Det var en sådan inflammation som tvingade mig att sluta springa 2006. Hatar denna muskel! Jag har ju kört lite hårdare med träningen ett tag. Främst med crosstrainer. Och då kommer tydligen inflammationerna som ett brev på posten. Jag tycker det är så förbannat orättvist! Jag har säkert skrivit det en miljon gånger förut - men varför ska en person som måste träna för sitt välbefinnande få alla skador som finns? Varför? Jag mår så bra av endorfiner. Försöker tänka ut någon strategi för att bli av med denna inflammation så fort som möjligt, men jag vet att dessa saker är sega som fan. Min inflammation i axeln har nu suttit i i ca fyra månader och trots styrketräning enligt instruktion så blir den inte ett dugg bättre.

Imorgon ska jag ringa:
- en naprapat
- en läkare
- en sjukgymnast

Nu får det det vara slut på det här. Ge mig kortison, skär av muskeln, gör vad som helst, men låt mig få träna! Det är svårt att hålla humöret uppe när sånt här händer. Igår var jag låg hela dagen. Dessutom var det min mammas dödsdag igår :(.

Jag saknar dig mamma!

Ps. Glöm nu inte att scrolla ner och läs mina två andra positiva inlägg.

Kommentarer
Postat av: Tina

Spikmatta!

2012-03-05 @ 23:24:42
Postat av: Tina

Jag förstår. Då spelar det liksom ingen roll ifall solen skiner eller ej. Varm kram!

2012-03-05 @ 23:28:05
Postat av: Kicki

Tina - bra tips - ska köra spikmatta redan ikväll. Jag har inte testat det systematiskt under en längre tid. Kram!

2012-03-06 @ 08:44:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0