När tårarna kommer

Hittade ett dokument skrivet av min mamma daterat 27:e juli 2000. Ca ett halvår innan hon dog. Hon har skrivit upp en förteckning kring de tavlor och smycken m.m. som fanns i huset i Jakobsberg där vi flyttade in 1983. Sorgen sköljer över mig, speciellt på slutet där hon har riktat ord specifikt till mig och Anders. Tänk att ni själva läser detta: "Älskade barn! Jag hoppas att denna förteckning ska kunna hjälpa er den dag då jag inte är med och styr och ställer längre. Tusen kramar från mamma" Det går liksom inte att hålla ifrån sig. Och det går inte att förstå att hon har varit borta i snart 11 år.

Jag älskar dig mamma, för alltid.

Kommentarer
Postat av: Tina

Nej, det går inte att förstå, kanske för att hon är så levande för dig och låt det förbli så! Fortsätt att dela med dig! Kramar från din bloggarvän

2012-01-15 @ 20:44:52
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se
Postat av: Tina

Nej,det går inte att förstå, men det är nog för att hon är så levande för dig och låt det förbli så!

Kram, din bloggar- och IRLvän

2012-01-15 @ 20:48:41
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Tack och kram Tina!

2012-01-17 @ 20:24:37
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan inte ens föreställa mig känslan av att hitta ett meddelande från den man förlorat. Så fint skrivet också. Det måste vara blandat. Lycka över att nästan höra hennes röst och sorg för att hon saknas. Önskar att du hade henne hos dig. Stora kramar!!

2012-01-22 @ 17:32:06
Postat av: Kicki

Jag har läst förteckningen och brevet förut Anna, men det var flera flera år sedan. Jag rycktes tillbaka, och flera av de sakerna hon skrev berör saker som händer just nu också :(. Men jag fick ha henne i mitt liv i 61 år. Har drömt om henne och pappa så mycket de senaste veckorna. Det har jag heller inte gjort på mycket länge. Kram!

2012-01-24 @ 20:11:32
URL: http://litesomjag.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0