Svara på frågor

Hittade lite frågor att svara på hos Elsa Billgren.


1. Vem var den coolaste personen i världen när du var liten?

Det beror på hur liten jag ska vara. Men jag tyckte min kompis Helenas storebröder var stencoola när jag var gick i låg- och mellanstadiet.

2. Aldrig mer skriva på en dator, eller aldrig mer skriva för hand.

Jag tror jag skippar handskrivandet faktiskt. Det är så praktiskt med dator och blir snyggare. Men det är ett svårt val. Älskar ju att få brev och vykort och tycker det är helt ok att skriva dem också.

3. Vilket ord har du först på senare år förstått att du totalt missuppfattat, stavning eller innebörd.

Jag får passa på den här frågan så länge, återkommer om jag kommer på något sådant ord :).

4. Vilken subkultur skulle du vara en del av om du fick?

Lite för gammal för det nu, men punkare skulle det bli tror jag. Har ju redan testat på synthare.

5. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?

En innergård med ganska så grönt gräs. En björk och ett bord med soffor runt. Två fasta grillplatser. Ett trevåningshus mitt emot vårt. Balkonger. Med mera.

6. Knäppaste stället du somnat på?

Jag tror jag somnat stående på en t-bana. Men jag har också somnat på ett toalettgolv.

7. Vem är den hetaste människan på hela jorden? (Förutom partner då.)

James Hetfield i Metallica är ohotad. Och så Mads Mikkelsen. Med flera!

8. Vad ska det stå på din gravsten?

Mitt namn. Vet inte om jag vill ha något ordspråk. Kanske något med ordet energi i.

9. Vilken är den bästa och sämsta boken du har i din hylla?

Oj, en av de bästa böckerna jag äger är Den hemliga trädgården av Donna Tartt. Sämsta vet jag inte, men kanske Anna Wahlgrens Barnaboken :). Äsch, den har sina poänger också, men den stressade upp mig i perioder!

10. Vilket verktyg skulle du ha istället för krok om du var pirat och förlorade handen? (Behöver inte vara båt-relaterat.)

Någon typ av gripklo.

11. Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila, vilken skulle du välja då och varför?

Får tyvärr välja beige för jag älskar kyckling och fläskfilé m.m. Men hade gärna svarat röd (älskar tomat, paprika etc men tror inte jag hade blivit tillräckligt mätt).


Kommentarer
Postat av: Tina

Kul! Bra svar! Ha det gott!

2012-04-22 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0