Det blev hösten då jag gick kurser jag alltid velat gå

Helt fantastiskt att jag börjat både crawl- och sykurs under hösten. Saker jag drömt om att göra länge. I stort sett hela helgen har ägnats åt sykursen. Klockan 10-15 två dagar i rad. En ung tjej leder gruppen. Hon är utbildad mönsterkonstruktör och är jätteduktig. Det visade sig naturligtvis att jag valt svårast möjliga tyg att sy min klänning i. Rutigt är svårt att mönsterpassa, så jag fick en hel del hjälp när mönstret skulle läggas ut på tyget igår. Idag har jag sytt av glatta livet! Och nu sitter nästan hela klänningen ihop, även om dragkedja, ärmar och uppfållningen är kvar. Den blir så otroligt snygg! Verkar vara som gjord för min kropp, för den sitter som en smäck. För er som inte vet det så syr jag alltså i ett skotskrutigt tyg med vit bas. Jag kommer naturligtvis fota resultatet efter nästa helg. Det är en intensivkurs över två helger jag går. På ABF.

Nu måste jag hoppa i duschen för att hinna slappa framför tv:n några timmar.

Kommentarer
Postat av: Tina

Heja! Heja!

2011-11-27 @ 23:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0