IKEA-träsket

Efter flera års tänkande kring ett bättre planerat sovrum och många timmars monterande av PAX-garderober, skrivbord och hyllor samt rensande av kläder m.m. så är vi snart framme vid vägs ände! Det börjar se riktigt okej ut i vårt sovrum! Nästan så att man skulle ha en sovrumsinvigningsfest och ta hit lite kompisar på drinkar och snacks :)!

Men jag känner mig ganska slut nu och längtar nästan efter att sitta vid mitt skrivbord på jobbet igen. Det tar på krafterna att göra en sån här stor förändring, samt att min själ alltid påverkas när vid sådana här tillfällen. Men nu kanske jag kan börja känna mig lite lugnare, när vi åtminstone lyckas frakta hit alla möbler och montera dem och slängt en massa gammalt.

Det är bara det att jag fått blodad tand och vill rensa, rensa och rensa. Och rensa lite till! Och det tar ju så vansinnigt mycket tid och kraft. Men jag tror jag ska ägna helgerna i januari och februari till att fortsätta på den väg vi börjat. Vad annars kan man göra i denna snöyra? Jag har inte satt min fot utanför dörren idag.

Jag fick första säsongen av Mad Men i julklapp och vi har nu hunnit se tre avsnitt. Jag är inte frälst ännu, men tänker ge den mer tid. Kanske är den för ytlig för mig? Eller kanske klarar jag inte av kvinnoförtrycket? Vi får se.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Nej, nej! Mad Men är inte ytlig! Till en början kan det verka så, men det finns oändligt mycket som puttrar under ytan. Och det handlar absolut inte (bara) om otrohet, långt ifrån.



Men visst är det obehagligt att se kvinnoförtrycket. Och rasismen! Det är inte länge sen, bara några år innan vi föddes. Och säkert var det ännu värre på riktigt...

2011-01-08 @ 00:08:11
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Hej Anna! Jag ska fortsätta kolla, men jag är inte helt gripen - i varje fall inte än :).

2011-01-15 @ 16:04:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0