Dag 08 Ett ögonblick

Det var ju egentligen meningen att jag skulle bli doktor i kriminologi, och kanske är inte sista ordet sagt angående detta än, men pengarna (finaniseringen) tog slut och det blev en licentiat i kriminologi istället.

Ögonblicket jag vill berätta om är när orden uttalades, det vill säga när prefekten vid institutionen sa: Härmed meddelar jag att Christina Ericson är filosofie licentiat i kriminologi (eller något liknande). Dessa ord hade föregåtts av två timmars intensiv diskussion mellan mig och opponenten. Hon var/är en smart kvinna som inte lämnade något åt slumpen och jag var rätt så utmattad av anspänningen och koncentrationen. Så när prefekten, som fått i uppgift att vara examinator, säger dessa ord så bara stömmar tårar nerför mina kinder samtidigt som mitt leende är större än Zlatans. Jag hade kämpat mig fram till detta, under min svåraste period i livet, där min sorg efter mamma och pappa överskuggade nästan allt. Jag hade fött två barn och kommit igen trots att uppförsbacken efter varje föräldrarledighet var brant. Jag gav inte upp. Det blev ett Niagarafall av glädje men också med ett sting av sorg över att mamma och pappa inte var där.

Och sen var det fest med stort F hela kvällen och natten. Vilken dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0