En trött dag

Var tidigt på jobbet. Först i hela korridoren. Var dock nära att hamna någon annanstans för jag somnade så hårt på t-banan. Precis i rätt sekund ser jag att dörrarna öppnas och känner igen den bekanta Fridhemsplansplattformen och rusar sömndrucket av. Pew. Jag hade i och för sig kunnat gå av vid Thorildsplan också och gått därifrån, men vem vet om jag hade vaknat där? T-banans skumpande är väldigt sövande.

Det har varit en ganska trött dag hela dagen faktiskt, fast jag var tvungen att gaska upp mig och springa i några affärer på lunchen för att leta efter en ny vinterjacka till Måns. Hans dragkedja hade gått sönder på den han har. Så typiskt att detta ska ske när vintersäsongen snart (???) ska vara över. Det fanns i stort sett inga vinterjackor i affärerna och paniken började sprida sig. Vi ska ju till fjällen om drygt två veckor också! På vägen hem innan hämtning av barnen så rusade jag dock in på Intersport och där hängde den! Världens bästa jacka och den var nedsatt med halva priset till 300:-. Det fanns två stycken och den ena var i rätt storlek. Gud hör bön! Måns blev överlycklig för denna jacka som tydligen var helt i hans smak både vad gäller färger (svart och brunrutig - men inte så tydliga rutor...lite vaga :)) och så har den snöstopp i ärmarna och nere vid rumpan (vet inte om det heter snöstopp men jag kallar det så). Det känns så skönt att jag slapp tänka på detta mer än en dag. Måns gick i en för liten jacka till skolan idag. Sånt gillar inte hans mor! Men vad ska man göra?

Ikväll är det Mästarnas mästare och då sitter hela familjen klistrad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0