Loftsäng

Nu har vi kommit en bra bit på väg med Emils rum! Vi kommer att ha en av våra bokhyllor kvar därinne tills vi har gjort om vårt sovrum med mer förvaring, men han har en hel egen bokhylla och ska få byrå och/eller garderob också samt lite annat. Idag hämtade vi Tromsö loftsäng hemma hos en kompis som har flyttat och inte kunde ta med sig den. Jättesnällt att skänka bort den! Under loftsängen kommer det tillsvidare stå en säng som ska användas till soffa för tv-tittande. En 32-tums platt-tv ska införskaffas vid tillfälle och sättas på väggen, så att barnen kan spela och titta på tv därinne (jag är lite trött på att få se på "mina" tv-program först vid 20.30-snåret på kvällarna).

Så, det ser ut som att Mission impossible var possible!

Skrivbordet fick vi slänga och det kändes i hjärttrakten för det har jag fått från min pappas jobb för länge sedan och det var väldigt speciellt, men tyvärr alldeles för stort. Jag grät några tårar när jag sa hejdå. Har skrivit alla mina uppsatser m.m. vid det bordet. Och det symboliserar verkligen min pappa som inte finns längre.

Jag är så stolt över vår insats under denna jul. Barnen är överlyckliga och har redan rensat ur en massa leksaker som de ska sälja vid nästa barnklädesbyte. Och mer ska rensas och fixas. Det tar lång tid såna här projekt, men man är så nöjd när det börjar bli klart.

Nedan ser ni Emils loftsäng! Han har redan sovit i sitt nya rum i flera nätter och gillar det jättemycket. Tror nog detta var barnens bästa julklapp - att vi äntligen tog tag i detta enorma projekt...





Ps. Jag känner mig lite bättre vad gäller "deppet" i förra inlägget.

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, jag är jätteimponerad. Vad ni måste ha fixat med tanke på att jag vet att ni tycker att ni har ont om plats!! Perfekt med loftsäng! Hoppas på att vi ska kunna fixa till några dagars semester till Stockholm/Uppsala vid tillfälle (kanske inte förrän senare i vår/tidig sommar) så att vi kan komma och hälsa på er (samt barnens farfar som bor i Uppsala). Obs! Vi har kontakter ang. "övernattningslägenhet i stan" så vi ska inte bli besvärliga övernattningsgäster.... ;-) BAMSEKRAM!

2010-01-05 @ 19:13:08
Postat av: Kicki

Hej Maria! Kan inte fatta detta själv, trodde aldrig det skulle gå men det gjorde det (även om jag tycker att Emil ska slippa vår bokhylla, men han klagar inte). Vad roligt det vore om ni kunde komma till Stockholm! Hoppas det blir verklighet. Med lite vilja skulle vi nog kunna klämma in er, men det blir ju bekvämare för er om ni har en övernattningslägenhet :). Kram och god fortsättning!

2010-01-06 @ 10:08:50
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0