Veckan som gick

Måndag: En ganska vanlig arbetsdag som avslutades "ute på fältet" med trevligt snack med behandlingspersonal. Charlotte Kalla tog guld och jag skrek så att grannarna säkert hoppade högt!

Tisdag: Emils födelsedag. Sju år. Vi sjöng. Paket öppnades. Semla på jobbet. Pannkakor på kvällen. Orkade inte kladdkakan, men det gjorde resten av familjen.

Onsdag: Emil hade leksdagsdag på 6-års. Det var en höjdare tyckte han själv. Hjärtat stannade när Anja Pärson åkte ur störtloppet. Att hon lever är ett mirakel.

Torsdag: Klargörande möte på jobbet. Lite mindre stressad. Måns och hans klass har en föräldrarkväll på skolan. De redovisar vilka landskap de har arbetat med i flera månader. Oehört fint och ambitiöst. Läraren hade Leksands (eller Rättviks) folkdräkt på sig. Hon var så fin! Vi fick smakprov på olika maträtter m.m. som är typiskt för olika landskap. Anja tar OS-brons och jag gråter igen.

Fredag: Bestämmer mig för att kolla Emils hosta som har pågått i nästan två månader. Läkaren konstaterar att det inte är astma. Han får högre dos på Molipect än han hade innan. Emil följer med mig till jobbet och är hur gullig som helst hela dagen. Han svarar tyst och kort på frågor från mina kära kollegor. Tog oss evigheter att ta oss både till och från jobbet. Snökaos kallar SL det. Jag såg knappt något snöfall. Vad har de skaffat för tåg??? Helt värdelösa. När vi äntligen kom hem åt vi pizza med resten av familjen. Mums! Nu sitter jag och försöker hålla mig vaken och tittar på OS. Hoppas orka se Kalla när hon åker skiathlon kl 22.00.

Lördag: I morgon blir det musikfest med musiksnackarna från alltförföräldrarsajten. En liten tapper skara denna gång. Vi ska bland annat fira Anna som fyllt 40 år! Hurra för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0