Barnkalas

Det är kanske inte politiskt korrekt att säga det, men jag gör det ändå. Gillar inte att anordna barnkalas. Men jag gör det för barnens skull och spelar med så gott jag kan. Jag har ju Magnus med mig och han är en klippa i sådana här sammanhang (och i många andra också :)). Vi hyrde hyresgästföreningens lokal och Emil bjöd in sex av sina kompisar och sin bror. Emellanåt var det mycket mycket spring men så fick de lite att äta och dricka och så hade vi lite lekar förberedda. Ett lyckat kalas skulle jag vilja säga. Emil var nöjd, och en kompis till honom sa att "det här var ett bra lekställe" innan han gick hem. Så nu pustar jag ut och försöker ladda inför veckan som kommer. Min förhoppning är att tunnelbanan ska gå och att jag ska få träna i morgon kväll och kanske till och med en kväll till denna vecka. Jag har ju mitt fina fina Friskis och Svettis-kort i plånboken.

Helgens stora inköp är: En tvåveckorsresa till Cypern! Vi åker den 30 juli. Wow! Sommar och sol - garanterat.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag är helt med dig där - gillar inte barnkalas! Varken egna eller andras. Men det är ju som du säger, ungarna gillar kalas, man får ställa upp. Men kul är det då inte. Varje gång pustar jag ut och räknar månaderna till nästa obligatoriska 2½-timmes stålbad. Och det verkar vara lite likadant för de föräldrar som kommer och hämtar sina barn, de verkar alltid fulla av medlidande då, som att de förstår vad man just gått igenom. Så jag tror vi är i gott sällskap ändå när allt kommer omkring. :)



Härligt med Cypern! Själv vet jag inte ens om jag får semester i sommar, men jag tror det. Tyvärr blir det väl ingen utlandsresa denna gång heller. Men kanske nästa år, planerar släktbesök i USA, dags för barnen att få åka dit för första gången.



Kram och lycka till med t-banan imorgon! Jag hoppas också på kaosfri kollektivtrafik för första gången på ett par veckor. Hoppas kan man ju alltid...

2010-02-28 @ 22:01:12
Postat av: Kicki

Anna: Skönt att vi är fler med den här "barnkalasfobin" :). T-banan gickutmärkt hit, nu får vi se hem. Kram!

2010-03-01 @ 14:56:19
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0