Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Jag har många favoritfödelsedagar. En av dem var när jag fyllde 25 år. Jag bodde i min första riktigt egna lägenhet i Hagsätra. Ett rum och kokvrå på 29 kvadratmeter. En väldigt mysig liten lägenhet faktiskt! Magnus och jag hade varit tillsammans i ett år och han kom upp från Lund till min fest. Festen gick av stapeln i min lägenhet, och jag hade säkert bjudit 30 personer. Mindre än en kvadratmeter per person alltså = trångt men mycket trevligt. Förberedelserna till festen var inte så avancerade med tanke på att jag inte kunde bjuda på någon riktig middag på grund av utrymmesbrist. Istället bestämde jag mig för att ha korv med bröd :). Jag traskade in på ett Systembolag och gick fram till disken och frågade om de hade något vin som passade till varmkorv med bröd. Det var oerhört kul att se expeditens min (för jag höll masken ganska bra och låtsades vara seriös). Vi kom fram till att Lagunilla kunde passa ha ha. Jag bjöd således på varm korv med bröd samt vin och tårta på det. Det bjöds även på en massa bra musik och många skratt. Så vitt jag minns det så hade april månad det året präglats av fint vårväder, men just den dag i slutet av april som jag hade festen så snöade de! Jag minns också att vi drog ut på lokal efter att tårtan var uppäten, men minns inte var vi gick.

Härliga härliga 25-årsåldern!

Ps. Historien om varmkorven och vinet var min pappas favorit och han drog den för alla sina vänner :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0