Dag 15 - Mina drömmar

Jag har många drömmar.

En av mina största drömmar är att någon gång få bo i Storbritannien eller Irland. Den drömmen blir bara starkare och starkare ju äldre jag blir. Man kanske skulle kunna tycka att den borde bli svagare och svagare och sakta blekna bort med åren, men så är det alltså inte alls. Min kärlek till mentaliteten och sinnelaget hos detta folk där borta bara ökar. Bara jag hör någon prata på tv så blir jag alldeles nipprig. Det är något med deras syn på livet och deras humor som gör att jag blir helt varm i kroppen. Det som sätter käppar i hjulet för en eventuell flytt är att barnen och mannen också ska kunna få ett bra liv om vi drar. Det är ju ett stort projekt när en hel familj ska flytta utomlands. Å andra sidan - tänk vilken gåva till barnen att få engelskan "gratis". Jag fortsätter att drömma och kanske kommer en möjlighet farande helt plötsligt, och då ska jag försöka fånga den.

Jag drömmer även om en egen second-hand-butik som är kombinerad med ett fik och bra musik. Lite egentillverkade kläder och smycken (även andras än mina egna) skulle finnas där också. Helst på söder. Att få snacka med roligt folk och styra och ställa med sin EGNA butik. Det vore något. Kanske i liten skala till att börja med, för att se hur det skulle kunna fungera.

Jag drömmer också om en större bostad, med mer förvaringsutrymme. Det som stoppar oss är nog att vi är kräsna med var vi vill bo. Det är dyrt där vi vill bo, och husen är små. Jag vill inte flytta till ett hus som 'är mindre än den lägnenhet vi redan har.

Jag drömmer om att någon gång ha en hund. Om jag hade friare arbetstider och närmare till jobbet.

Slutligen drömmer jag om mindre prestationsångest, bättre självkänsla och en förmåga att kontrollera mitt temperament en aning bättre :).

God lördagskväll på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0