Tankar

Tänker på min mamma och pappa.

Måns ville se foton från när jag var liten. Jag visste att jag skulle få en svacka av det, och det fick jag också. Den kom nu i morse. Vilka minnen som svischade förbi. Mamma i upptupperat hår och coola 70-talsbrallor. Mina vänner på maskeradkalas. Jag som Lucia - ett huvud högre än alla mina kompisar.

Jag ska ta med mig ett favoritkort och gå till någon fin fotobutik och be dem förstora upp det och fixa till det. Jag ser en sån likhet med min mamma på vissa kort. Barnen såg den också. Likheten.

Kommentarer
Postat av: linda

Det finns små saker som påminner och som gör att man plötsligt är tillbaka i sorg igen. Undrar om det någon gång går över?

2010-08-27 @ 14:46:14
Postat av: Kicki

Linda: Nej, det kommer aldrig gå över, och vet du, jag vill inte att det ska gå över heller. För de där svackorna/sorgen som kommer ibland är en påminnelse om hur mycket man har älskat och älskar den/de man mist. Men det är klart - jobbigt är det också. Ha det!

2010-08-27 @ 16:19:22
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0