Uppstigning 05.40

Det är vad som ligger framför mig i morgon. Det är jag som ska hämta barnen och då måste jag vara på jobbet tidigt för att kunna gå tidigt. Mitt mål är att vara där strax efter 7. Vi får se hur jag lyckas. Kläder är i varje fall framlagda redan och jag ska ladda kaffebryggaren så att det bara är att trycka på den när jag ragglar upp i morgon bitti.

Det har varit en helt ok påsk även om jag har känt mig lite rastlös emellanåt. Jag har en hel del att fixa med en stor fest jag ska ha den 1:a maj, och jag liksom skjuter upp en del saker hela tiden. Jag har dock handlat bordsvatten, läsk, dukar, papperstallrikar m.m. redan. Vardagsrummet börjar fyllas av Willys och IKEAS papperskassar. Anledningen till festen är att jag fyller jämnt. 40. Helst skulle jag väl hoppa över den dagen och vara 30+ för resten av livet. Har sedan i höstas gått igenom något som liknar en liten ålderkris. Tänker mer på döden igen och tycker att jag börjar se gammal ut. Det värsta är att råka se sig själv i ett skyltfönster eller spegel inne i en affär så där helt oförberett. När man inte har hunnit sträcka på sig och smajla upp sig... Usch - det är inte kul! Samtidigt så känner jag mig som en ganska tuff snart 40-åring om jag jämför med vissa andra. Vissa människor blir ju tanter och farbröder redan vid 25. Trots att anledningen till festen är ganska deppig, så tänker jag inte låta dagen (som inte är 1 maj dock) passera förbi obemärkt. Det är lika bra att passa på att ha lite kul!

Idag har vi varit och sett Draktränaren med barnen. I 3D-format. Den var helt ok. Hade nästan lite ångest innan, för jag tycker för det mesta det är jättejobbigt att gå på barnfilmer. Den senaste jag såg - Alvin och gänget 2 tyckte jag var så bedrövlig att jag nästan var beredd att aldrig mer besöka en barnfilm. Men det finns bra barnfilmer och denna tillhör nog de bättre. Det är mycket roligare när det är 3D-filmer. Hisnande effekter emellanåt. Jag kan även nämna att jag har sett ett gäng bra barnfilmer - ska inte vara så himla kategorisk och överdramatisk när jag beskriver detta "problem" kanske. Och barnen gillar så när både jag och Magnus är med.

Ok - då ska jag fixa vidare här hemma. Ha en bra fyradagarsvecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0