Sorg och glädje

Ni får tyvärr vänta lite till på en ordentlig uppdatering från mig. En mycket kär vän, mentor, inspirationskälla och fd universitetslärare till mig har hastigt gått bort. Jag fick reda på det när jag gick på en gata i Manchester, via ett sms från en kompis. Jag blev mycket chockad och ledsen och är det fortfarande. Jag skulle ha hållit min presentation i Preston, UK på samma seminarium som älskade K, men hon hörde av sig några dagar innan konferensen och sa att hon var sjuk. Och så går hon bara och dör! Det är ofattbart!

Vad gäller Preston och Manchester så var det dock underbart. Helt fantastiskt och min presentation gick bra (då visste vi inte ännu vad som höll på att ske med K - vi vet ännu inte den helt korrekta dödsorsaken). Engelskan flöt på och jag fick en massa bra frågor.

K skulle ha suttit där på seminariet och hejat på mig. Hon stöttade mig alltid i vått och torrt.

Stockholm är mycket tomt utan henne! Hon var bäst.

Kommentarer
Postat av: Milla

Kram!!!!

2009-09-03 @ 21:46:59
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Anna S

Kram från mig också! K verkar ha varit väldigt populär, många ledsna kommentarer hos dig på FB... Så sorgligt att förlora en förebild och mentor. Säkert alldeles för ung också. :( Jag skickar dig all värme och tröst jag bara kan, tänker på dig.

2009-09-03 @ 22:18:27
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Tack tjejer! Ja hon var omåttligt populär, både som lärare, inspiratör, vän och en massa annat. Kyrkan kommer nog bli minst sagt full. Vi vet ännu inte när hon ska begravas eller vad den verkliga dödsorsaken är. Hon blev 60 år tror jag, men såg ut som 50. Kram!

2009-09-04 @ 13:09:40
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0