Här händer det saker!

1) Jag ska sälja utrensade kläder och prylar på en bakluckeloppis i Stureby nästa söndag 20/9 kl 11-15. Läs mer här och här. Ska bli kul, nervöst och spännande! KOM DIT snälla ni!

2) Vi har just varit och ätit på en italiensk restaurang vid Odenplan. Restaurangen heter Primo och är prima! Godaste pizzorna jag någonsin ätit. Välj den vegetariska Isobel! Vi träffade vänner som vi inte sett på säkert 4-5 år precis utanför och de hängde på in. Tina - du känner dem väl, mamman och två pojkar. Mammans namn börjar på C eller möjligtvis K :).

3) Jag kämpar på med mitt ständiga rensande av garderoberna - det låter galet och är säkert galet men det är en del av mitt liv.

4) Vi har haft en informell minnesstund för Karen. Vi träffades i Tantolunden i en pittoresk kolonilott som ägs av en vän och fd kollega. Underbart solig kväll och vi berättade Karen-minnen för varandra och drack vin och åt bröd med ost. Efteråt gick jag och en av fd kollegorna iväg till South side på Hornsgatan och pratade vidare. Vi har inte träffats på alltför länge och hade stort behov av att prata. Begravningen för Karen sker andra oktober. Flera internationella gäster kommer och jag försöker efter bästa förmåga hjälpa till med förslag till boende.

5) Magnus är så långhårig att man knappt känner igen honom. Det är min kompis Lotta som drivit på honom kring detta, men nu måste han bara klippa in en frisyr snart...

6) Jag längtar till England redan. Jag är för anglofil för mitt eget bästa.

7) Jag har fått ett mycket hedrande och smickrande erbjudande om att föreläsa i Padova, Italien. Karen skulle ha hållit i en heldagsföreläsning där 24 oktober och nu undrar de om jag skulle kunna ersätta henne. Beslutsångesten är total. Det kräver många timmars jobb på min fritid för att få ihop en så lång föreläsning.

Nu - slötitta på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0