Lördag med guldkant

Idag vaknade jag utvilad vid 8-snåret, gick upp och åt frukost, drack mitt kaffe, snick-snackade med barnen och Magnus, pratade med Lotta i telefonen och la upp dagen. Spelade lite gitarr (JAAAAA, jag har äntligen börjat öva!).

Dagen fortsatte sedan med att jag tog med mina fina ungar till ICA Bea för att köpa födelsedagspresent till en av Emils kompisar. Det fick bli lite Pokemonfigurer. Själv införskaffade jag dragkedjor som ska fästas i de kjolar jag planerar att sy inom en snart framtid. Goda grönsaker och grillad kyckling till middag slank också med.

Hemma blev det lite dator, lite lunch och lite gos med barnen.

Sedan bar det av till ICA Nära för att hyra en film. Jag ska se Duplicity ikväll med Julia Roberts och Clive Owen. (Magnus ska iväg för att träffa polare på hårdrockspub!)

Vid två-rycket fick jag åka lyxbil med skinnklädsel till IKEA. Lotta var som vanligt en fabulös chaufför. Det är en ren glädje att få åka i den här bilen! På IKEA märkte jag klart av min IKEA abstinens! Har inte varit där sedan i augusti tror jag. Jag skulle kunna köpt hur mycket som helst, men fick lov att bärga mig lite. Stekpanna, ny bra tygsax, fina nya påslakan hör till några saker som fick hänga med hem. Och LJUS så klart! Träffade en mycket kär arbetskamrat på IKEA av en slump. Blir alltid mycket glad över att se honom!

Väl hemma packade jag upp saker och fixade lite med middagen. Precis innan Magnus skulle dra så klickade vi gemensamt hem nedanstående DR Martens-kängor. Jag betalar, Magnus fixade med e-baybetalningen. Tjoho vilka dojjor! Och mycket bra pris också - det skickas från England så jag hoppas de kommer nästa vecka!

Nu har barnen kompisar här men vid 20-snåret ska de hem och 21.00 senast ska jag starta min film.

Ja, det var väl en bra dag?




Kommentarer
Postat av: livan

suverän dag låter det som! :) coola dojor!

2009-11-13 @ 15:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0