Kanske tittar solen fram idag

Jag anar något där ute, bakom ljusgråa moln. Tror nästan inte jag varit med om en gråare november. Idag ska elljusstakarna upp, då kanske man får lite mer energi. Eller inte. Jag vill bara ha jullov. Känner mig lite hängig med ont i huvudet och kroppen. Någon form av förkylning.

Men nu blir det en positiv lista:

- Tina, en av de kompisar jag känt längst fyller 40 år idag! Hurra, hurra, hurra hurra för dig Tina! Festen har du ju redan haft, men jag hoppas att din dag blir tipp topp ändå med tårta och annat kul!
- Barnen är ju de gosigaste som finns. Jag tar varje chans jag kan att krama dem. Idag får jag hem dem tidigare för Emil ska ta sin andra vaccinspruta på skolan idag och då ska jag vara med. Sen drar vi hem (och Måns med).
- Jag sitter hemma och jobbar idag. Det är så skönt som omväxling. Skulle vilja göra det en gång i veckan och känna att det är totalt OK med cheferna. Reglerna kring hemmajobbande är inte glasklara på mitt jobb.
- Vi trivs med vår platt-tv.
- Jag ser fram emot London i januari och Oslo (Metallica) i april. Och min eventuella 40-årsfest nästa år. Och så vill jag åka någonstans med Magnus nästa år också. Berlin, Barcelona eller Paris kanske?
- Jag har färdigbryggt kaffe i köket som jag snart ska hämta.
- Jag pratade med min bror igår och skrattade.
- Jag ska träffa mina trevliga "musiksnackare" i morgon kväll.

Nu - läsa artiklar om våld. Som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Man tackar!Det blev en ganska vanlig, men väldigt trevlig dag. Vi blev ju så rejält firade i oktober!Vi ser fram emot att få uppleva vår present år 2011, läste i veckan att föreställningarna är framflyttade till dess. Nu tittar solen i allafall fram! Ha en skön söndag!

2009-11-29 @ 11:01:48
Postat av: Kicki

Nämen skit rent ut sagt, med biljetterna :(. Bra att du meddelade mig för jag hade tänkt gå upp 05.30 på fredag... Den 13 april vet jag ännu inte om jag kan boka biljetter för jag ska till Oslo och se Metallica den dagen. Då får jag se till att Magnus går upp och bokar i värsta fall (om jag måste åka tidigt på morgonen till Oslo vill säga - för annars kan jag boka). Det får lösa sig på något sätt! Jag vill så hemskt gärna se den här föreställningen med er. Förresten så blir det så att AS köper biljetten till Depeche! Han blev jätteglad :). Vi hörs snart! KRAM!

2009-11-29 @ 15:18:57
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0