Jag har drabbats av

ett extremt sug efter Storbritannien! Hinner i stort sett inte vakna förrän tankarna om landet där i väster  börjar fara genom hjärnan. Jag vet ju att jag med stor sannolikhet kommer dit i slutet av augusti, men jag vill nu. Och det krävs ju en insats (skriva paper) innan jag kan åka om jag vill ha lite finansiering av resan. Har inte tid att skriva paper! Allt det här vet ni ju redan, men jag är så fixerad av allt som måste göras just nu att jag inte hinner komma på något annat att skriva om.

Så.

Det var ett litet livstecken från mig så här på morgonkvisten.

Förresten - vet ni - det helt osannolika har skett. Dave Gahan blev illamående innan Depeche Modes konsert i Aten i går och de fick ställa in konserten. Nu lutar det åt att de ställer in dagens konsert i Istanbul också. Tänk om han är jättesjuk och behöver ställa in 30 juni i Köpenhamn, då jag och mina kompisar ska gå? Det vore olidligt! Jag kan ju inte drabbas av två såna incidenter på ett år? Jag har gått på 100-tals konserter i mitt liv, men Metallica 8 mars var första gången jag fick uppleva att en konsert ställs in. Håll tummarna för att Dave bara är kortvarigt sjuk!

Kommentarer
Postat av: cruella

Han har väl ätit någon unken bläckfisk bara.

2009-05-14 @ 13:33:18
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Anna S

..eller ett ostron kanske...! ;) (det här skulle jag aldrig skämtat om 9 mars Kicki!)



Klart Dave blir frisk på direkten. Finns inget alternativ! Skönt om han klarar av ev magsjukor nu direkt så det ligger bakom honom 30 juni. Just Dave G verkar ju ha en hälsa av stål med tanke på hans tidigare leverne och att han fortfarande lever. :)



Jag längtar också. Men till NY eller San Fransisco. Känner mig helt USA-inriktad och jag tror jag vet precis vad det beror på.... :(



kram!

2009-05-14 @ 14:29:55
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: malin

2009-05-14 @ 18:42:12
Postat av: Anonym

jag blir oxå helt sjuk av längtan utomlands. Både efter London och efter New York. Önskar bara jag hade resesällskap och lite semester över.



Klart han blir frisk, det är ju jättelång tid till spelningen. Det kan du ju inte gå å oroa dig för, det är inte nyttigt ;)

2009-05-14 @ 18:44:38
Postat av: Kicki

cruella: Ha ha - ja varför inte?

Anna: Jag vet att du aldrig skulle skämtat om det då - men NU är det väldigt roligt. Dave måste bli frisk, så är det bara!

Malin: Resesällskap har du här men semesterdagar är det värre med :).

2009-05-15 @ 21:08:30
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Lite halvorolig för min DM-konsert i London om 2 veckor. Tänk om han inte frisknar till. Nu är allt till 21 maj inställt.

2009-05-18 @ 17:24:14
URL: http://beastankar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Ba: Jag håller tummarna för dig Bea!!! Förresten har du bytt MSN-adress? Ser dig inte där längre! Kram!

2009-05-20 @ 09:29:18
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Nä jag har kvar samma och är så gott som alltid online. Mysko. Trodde du bytt för du är borta ur min lista. Har kollat på min sida och du hade tappat godkäntstatusen på något vis. Så du får väl kika om du ser mig framöver.

2009-05-23 @ 17:44:18
URL: http://beastankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0