U2:s nya skiva

No line on the horizon blir bara bättre och bättre. Enligt mig gör den sig bäst i mp3-spelaren eller i hörlurar till stereon. Bonos röst kommer fram bäst då och till och med jag kan uppskatta en del lugna låtar när de kommer direkt in i öronen så att säga. Efter de första lyssningarna var jag besviken. Knappt några fartiga låtar, och kontrasten mot Metallica blev för skarp. Metallica står för aggressiv energi (för det mesta) och U2 spelar på själens strängar. Det kan vara svårt att byta för fort mellan dessa båda musikstilar.

U2 står också för:

25 års kärlek (började gilla dem ordentligt runt 1984)
Tina
Min tonårsperiod
Min religion
Irland
Intelligens
Musikalitet
Tårar och skratt
Eufori


m.m.

Kommentarer
Postat av: Sorgfågel

Här går också No line... på repeat, det är typ det enda jag lyssnar på just nu! Köpeskivan bor i bilstereon och där lyssnar jag hela tiden på "White as snow". Dras till det lugna, vemodiga i den låten, det är väl för att det är som det är nu.

Sedan är jag ju tokkär i gitarrsolot i "Moment of surrender"; alltså ingen kan få det att låta så laidback som Edge! Låter som om han ligger i soffan och slöspelar sådär söndagsavslappnat! älskar det

Kram!

Sorgfågel

2009-03-13 @ 23:39:25
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Kicki

L: Ja den växer som sagt. Gillar också White as snow, men ocksså Breathe och Cedars... och så gillar jag titellåten väldigt mycket. Nästan ingen jag inte gillar, även om en hel del känns som om det inte är så nyskapande. Me U2 är U2 och de är bäst. Kram!

2009-03-14 @ 10:50:33
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Tina

God morgon! Vi pratade om textrader som symboliserar U2. Vad sägs om "The songs are in our eyes" (ur Breathe) om man ska välja ett av alla.

2009-03-14 @ 11:07:22
Postat av: Kicki

Tina: Ja det är en bra textsnutt och jag tror den förekommer i flera U2-texter. Vi får stöta och blöta detta ett tag :).

2009-03-17 @ 21:01:04
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0