En typ av sorg

Jag är helt knäckt som ni förstår. I varje fall ni som har följt den här bloggen ett längre tag. Metallica igår blev inställt för att James Hetfield fått magsjuka. Vi hade hunnit gå in i Globen men satt i baren så vi missade när Lars Ulrich berättade om det hela på scenen. Istället fick vi ett torrt meddelande i högtalarna. Inget "vi beklagar" eller medlidande av nåt slag, utan bara "ni kan gå hem nu" typ. Men det gjorde vi inte utan vi gick och drack kopiösa mängder vin på Globen Star istället, tillsammans med en hel drös Metallicafans. Så nu är jag bakis, har inte sovit något, är ledsen och har stambyte. Ni förstår. Inte läge att skämta för mycket med Kicki idag - då kan man få en rak höger. Inte heller läge att säga "det var bara en konsert" - då kan man få en rak höger till.

Det sägs att de ska komma tillbaka för en spelning i maj och att vi med biljetter från igår ska ha förtur. Jag hoppas verkligen det är så.


FAAAN!

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej fy faaaaan Kicki, det är ju förjävligt rent ut sagt! :( :( :( Usch, jag lider med dig, vet ju hur du sett fram emot den här konserten. Jag hade ett litet, litet hopp om att du varit på lördagskonserten så att du fått se dem, fan att jag hade fel. :(



Jag läste just den här krönikan i AB: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4597826.ab. (där finns också ett klipp med Lars U:s lilla tal).



Stora tröstkramar till dig idag Kicki! Håller tummarna för att spelningen i maj blir av.

/anna

2009-03-09 @ 13:33:38
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Jag skrev ett nytt inlägg med din länk! Det var en superbra krönika. Precis så jag känner det! Många kramar till dig.

2009-03-09 @ 14:01:19
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: cruella

Det var inte KLOKT, jag läste om det i tidningen i morse. Jag har korpat åt mig biljetter till Sonisphere i juli, vad svettig man blir när man har med ticnet att göra.



Hoppas det blir nåt i maj!

2009-03-09 @ 15:18:55
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Världen enligt J.

När jag hörde om den inställda konserten så tänkte jag på dig!



Lundell har för övrigt fel: en inställd konsert är inte alls en konsert. Det är en katastof.

2009-03-09 @ 20:05:41
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Stefan

Jag skulle förmodligen vara lika knäckt om nåt av "mina" band ställde in, dessutom vill jag inte få en rak höger och EN till... MEN: När du fått perspektiv på det hela och sen får uppleva spelningen i maj så kommer den att vara det bästa du varit med om! Tro mig! Sen har du snart biljetter till U2, inte sant? Kinesiskt ordspråk:"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår"

2009-03-09 @ 21:15:37
Postat av: Kicki

Alla: Tack för alla goda ord. Kram på er!

2009-03-12 @ 09:26:07
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0