Dagsstatus

- Emil har feber och lite magkör (ingen spya ännu tack och lov)
- Toaletterna i vagnen utanför fungerar inte. Inte heller duschen (upptäcktes i morse när Magnus skulle ta en dusch...)
- De borrar och bilar som FAN i porten bredvid - hela golvet skakar.
- När vi skulle ta bilen och fly i några timmar så startar inte fanskapet - jag bröt ihop av ilska! Nu blir det till att kolla nyare bil för jag orkar inte mer. Men jag orkar inte gå och titta på bilar och bli lurad heller. Sitter i en rävsax känns det som. Om ändå min pappa fanns så att han skulle kunna ge oss råd. Dessutom kan tilläggas att bilen var inlämnad för tre veckor sedan för byte av batteri, så det är inte batteribyte som behövs.


Dagens positiva:

- Emil är en tapper underbar liten kille som står ut trots oväsendet!
- Solen syns åtminstone...
- Vi kanske ska åka till Legoland i sommar (har halvbokat ett hotell kan man säga).
- U2:s skiva är mycket bättre än jag trodde efter de första genomlyssningarna. Jag är nu beroende av låten Cedars of Lebanon.
- Jag fick just en modetidning av brevbäraren.




Det kommer väl en bättre morgondag hoppas jag....

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh fy farao, låter inte direkt som en dag man vill minnas. :( Och jag förstår verkligen det där med bilen. Bilar ska funka punkt slut. Vad tror de annars att man har dem för? Hoppas den skärper sig i ren skräck över att bli skrotad.

Tröst- och peppkramar till dig och krya-på-dig-dito till Emil!

2009-03-24 @ 17:28:42
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Anneli O

Var tapper!



Du vet att du kan komma hem till mig och basta om du känner dig allt för sunkig! Fattar att det inte är kul med renoveringar!

Återigen TACK för Galasvegas TACK David som var villig och släppa biljetten till mig :-)



Kram

2009-03-25 @ 15:03:46
Postat av: Maria

Här får du ett tips av mig angående bilen: köp en Toyota! De är kända för att aldrig gå sönder och enligt min erfarenhet stämmer i alla fall detta. Vi hade först en Toyota Avensis och sen en Toyota Corolla Combi och de har varit fantastiska, inte strulat en enda gång någon av dem. Sen kan jag ju inte påstå att jag är bilkunnig....men som sagt, jag har varit urnöjd med våra bilar. Krya på er!

2009-03-25 @ 21:36:35
Postat av: Kicki

Alla: Tack tjejer - vi kämpar på. Bra att veta att bastum finns nära Anneli :). Toyota verkar vara en bra bil Maria - vi får se. Och vår Saab har skärpt sig Anna, batteriet hade troligtvis laddat ur pga en glömd lampa... KRAM!

2009-03-26 @ 21:29:19
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Falling downdagar inklusive vagnduschar låter sådär. Särskilt kalla sådana. För övrigt gillar jag också Cedars of Lebanon. Kämpa på! Snart är det vår, tror jag.

2009-03-28 @ 15:33:15
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Kicki

Anders: Det var verkligen en Falling Down-dag. Tur att jag inte äger något skjutvapen... Jag kan inte få nog av Cedars of Lebanon. Kan lyssna 15 ggr på raken :). Kämpa på du med - när våren kommer är du tvåbarnspappa och jag äger en ny toalett, diskmaskin och höjd diskbänk :)!

2009-03-28 @ 15:58:50
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0