I morse bråkade jag och Emil

Jag fick höra ett och annat.

"Du är inte min goshi* längre. Du är en dumskalle. Du är elak plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt plus oändligt..."

Ja, det där plus oändligt höll på i flera minuter.

Anledning till bråket: Jag har den alldeles vidriga åsikten att mina barn ska äta färdigt sin frukost innan de får titta lite på tv före avgång mot skola och dagis.

Vi blev vänner innan vi gick hemifrån. Det är A och O.

*Goshi är ett ord som jag och Emil använder sinsemellan och det betyder ungefär att man är väldigt gosig.

Kommentarer
Postat av: Världen enligt J.

Kommentarsfunktionen är ur funktion på inlägget nedan, så jag skriver här istället. Det går framåt med Glasvegaslyssnandet - som utlovats börjar det bli riktigt riktigt bra!



Det är mycket märkligt att de ska spela på Debaser - det är ju stort som en skokartong! Hoppas att du får tag på biljett!

2009-01-10 @ 09:03:44
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Kicki

J: Oj - har kommentarerna börjat strula här med... Har märkt det problemet hos andra. Vad roligt att det går framåt med Glasvegaslyssningen. Ja så ju det ;)! Man måste ge den lite tid. Håll tummarna för mig!

2009-01-10 @ 09:08:18
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, barn kan vara så förvånansvärt uthålliga när det gäller allt - utom att ge sig till tåls. :D

2009-01-10 @ 18:46:14
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Anders

Processen, för det är en process, ta sig till dagis, med alla de ritualer det innebär är något av det mest gråahårsalstrande man som förälder tvingas genomlida. Uthålligheten är ojämlik, till barnens favör. To say the least...



Jag brukar ropa "tigrarna kommer!", när jag vill få fart på min lille Elias. Det fungerar utmärkt. Det ger oss ett gemensamt mål. Svaret och handlingskraften brukar inte dröja: "Ohh, trigrarna [sic!] kåmmer ... vi måsste skunda oss!".



Undrar hur länge det funkar?



2009-01-11 @ 13:12:22
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Kicki

Anna: Ha ha, ja det är sant :)!



Anders: Ja jag vet. Jag kallar min morgonrunda för "Tallkrogen runt". Det är oftast jag som lämnar barnen och skolan och dagis ligger en bit ifrån varandra. När jag är på jobbet har jag varit igång i två och en halv timme redan. Men jag vet ju att jag kommer sakna det när de är så stora att de inte vill veta av mig längre :). Jag tror du kan köra det där med tigrarna högst ett halvår till haha.

2009-01-11 @ 21:29:57
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: liv

:´) vad fina ni är :)

2009-01-13 @ 12:18:55
URL: http://www.snysmumriken.wordpress.com
Postat av: Kicki

Liv: Hej!! Tack! Vad skååååådar mitt norra öga - en ny blogg?? Kul!

2009-01-13 @ 19:57:55
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0