Postmannen ringer alltid två gånger

Eller som jag sa till Magnus för att han skulle hjälpa mig med att komma på ovanstående filmtitel - "Snömannen kommer alltid två gånger" (ibland undrar jag vad jag får allt ifrån).

Vad jag egentligen ville säga är att jag ganska ofta behöver säga saker två gånger till Magnus (ibland flera än så..). Speciellt om han är koncentrerad på något annat. Det är som att han inte hör ett smack av vad jag säger den första gången. Men jag antar att en del av det är en effekt av att jag pratar rätt så mycket och att han då behöver sålla lite i ordsvadan. Det finns alltid minst två sätt att se på saker och ting.

Idag hände det när vi såg på Mästarnas mästare på SVT 1. Först frågar han mig vad Emelie Öhrstig tävlade i för sport. Jag googlar fram det eftersom jag själv inte kommer ihåg, men jag trodde det var fotboll. Jag får svaret och säger cykel till Magnus. Han är då totalt frånvarande fast han nyss ställde frågan. Hör inte ett smack. Så då nästan skriker jag CYKEL, varpå han frågar mig "Vadå cykel?" Sen bryter vi båda ihop av skratt.

Så rolig kan en vanlig tisdagskväll, när man nyss har rensat ett horribelt medicinskåp, se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0