Lördag

- Sol till en början.
- Kallt, mulet och blåsigt sen.
- Vi åker till Farsta Centrum och BR runt 10-tiden på morgonen för att Emil ska få köpa någon leksak för ett presentkort han fått av farmor på sin födelsedag. Måns får köpa något för det han sparat ihop för sina veckopeng om han vill. Han har 130:-. Emil hittar snabbt vad han vill ha, men inte Måns. Det Måns vill ha kostar betydligt mer än 130:-. Hur gör man som förälder här? Den här gången gick vi den hårda vägen och la inte till pengar. Det fanns saker för 130:- (så klart) men ingenting som föll herrn i smaken. Vi pratade med honom och sa att det var bättre att han sparade några veckopengar till så att han kunde köpa det han vill ha. Till en början accepterade han det, men sen blev han sur och gnällig och allmänt "jobbig" och detta humör höll i sig i flera timmar och smittade över på den övriga familjen. Vid 13-tiden var alla sura, men sen vände det sakta och runt 15-tiden kunde vi le igen.
- Vi har flyttat runt möbler och ställt en del på högkant för att elektrikerna ska komma fram till eluttagen. På måndag startar våra sex veckor i helvetet (lätt överdrift ;)) Först en vecka elombyggnad sedan stambyte i fem veckor.
- Runt 17-tiden konstaterar jag att jag har mycket smink och parfymer i badrummet (jag lägger ner saker förvaringsväskor inför stambytet). Jag öppnar en oöppnad parfym som jag köpte i London i december 2006 och svimmar av välbehag. Princess av Vera Wang. Den ska användas mycket veckorna som följer.
- 20.00. Melodifestival som slutar med att DN:s favorit bara kommer till andra chansen (Sarah Dawner eller vad hon nu heter). Operasångerskan går däremot vidare. Lite lustig låt, men varför inte?
- Nu - Magnus funderar på en öl och jag funderar på en drink.

Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0