Jämmer och elände

Nu är det skytteltrafik till närakuten... Jag som tyckte vi (barnen främst) hade klarat sig så bra från sjukdomar, men nu kan jag inte säga det längre. Emil har ju varit förkyld från och till i över en månad och sedan en vecka har han haft feber ena dagen och varit pigg den andra. Igår var han pigg och i lördags också. Men idag var det dags för dagis att ringa igen. Min intiution talade till mig och sa: Öroninflammation! Och min intiution hade rätt, igen. Emil har varit öm åt örat i några dagar, men jag/vi har tänkt att man inte ska rusa iväg och ropa penicillin direkt. Resultatet blev nu att han har en dubbelsidig öroninflammation - men mest på vänster öra... Jag var själv öronbarn så jag vet hur det känns. Aj! Magnus har åkt till ett kvällsöppet apotek för att införskaffa penicillinet. Emil har somnat bredvid mig i soffan.

Ja, nu är det bara att hoppas att Måns förkylning stannar vid virus.

Hejdå från sjukstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0