En dag på lågstadiet

Solen sken denna kyliga dag som jag tillbringade i Måns klass, en 1-3:a. Vilka ungar - man blir ju helt lycklig! Klassen fick göra massor av roliga saker, bland annat klippa och klistra ihop Merkurius, planeten ni vet. Jag satt bredvid Måns hela dagen och var med på rasterna. En rast kastade vi freesbee. Vi gick också en promenad bort till en lekplats. Så här mycket luft var det länge sen jag fick, och det får mig att tänka på vilket stillasittande inomhusbaserat jobb jag har. Måste få till fler promenader på lunchen!

I skolbespisningen serverades fisk. Sej i en vitaktig sås. Det var inte så populärt hos vissa barn som tog en encentimetersbit vilken de åt mycket motvilligt och under klagomål. Som mamma pyste jag dock över lite av stolthet, för Måns åt en hel fiskbit och en potatis och tyckte till och med det var gott. Jag själv åt också mer än jag vanligtvis gör av fisk, trots att den var relativt smaklös (men inte alls äckligt!).

Mina kladdkakor gjorde succé och samtliga 27 barn kom fram och tackade mig personligen för kakan! En kille sa till och med att det var det näst godaste han ätit :). Personalen var också nöjd och fick smaska i sig några extra bitar som blev över.

Appropå personalen. Jag hittar inte nog av superlativ för dessa människor! Vilka unikum! De är värda så mycket, och jag tycker det är bedrövligt att deras löner är som de är. Det är vår framtid de har hand om. Våra barn!

Dagen avslutades med killgympa - dvs alla killar på fritids har gympa ihop (det finns naturligtvis tjejgympa och blandgympa också). Detta var den roligaste timmen under hela dagen. De allra flesta killarna satsade järnet. Måns hade fullständig fokus och sprang för glatta livet under stafetten.

Jag är så glad att jag äntligen tog den här semesterdagen och var med Måns i skolan. Vi har bara ett liv och våra barn är bara lågstadieelever en gång osv...

Kommentarer
Postat av: H e l e n

Låter som både du och Måns haft en riktigt bra dag! Så härligt det måste kännas att verkligen få se att barnen har det bra där de är under sina dagar,

KRAM!

2009-02-18 @ 22:56:48
Postat av: Kicki

Helen: Ja det kändes superbra. Måns ser ut att trivas utmärkt :). Kram!

2009-02-19 @ 20:32:34
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Låter som en härlig dag!

2009-02-19 @ 20:45:00
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Kicki

Anders: Ja det var en livsbejakande dag!

2009-02-19 @ 21:04:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0