Arbetshjälp

Idag var Emil med mig på jobbet. Jag tyckte han behövde en till lugn dag innan han återvänder till dagis. På jobbet fick han titta på film på min bärbara dator, rita och leka med de leksaker han tagit med sig. Två fikor med mazarin och bulle hanns också med. Och en lunch. Han var blyg inför mina arbetskompisar, men ibland glömde han bort sig och sa något. Det var mysigt att ha honom med, och han klagade knappt något alls. Jag fick faktiskt lite gjort också vilket känns bra.

Något som känns mindre bra är dock att jag mår rätt skit. Förkylningen har kommit in i sin tredje andning och jag har ont i kroppen och tung i huvudet, näsan rinner och örat knäpper. Men det är ju bara en förkylning, något som jag är väl medveten om :).

Ytterligare något som känns mindre bra är att det ryktas om att U2 kommer till Ullevi den 1:a och den 2:a augusti... Gissa vem/vilka som åker till Kreta den 2:a augusti? Det vore ju rent sagt förjävligt om jag missade dem! Det är fyra år sedan de var här nu i sommar. Å andra sidan - det ger mig anledning att se dem någon annanstans på turnén. Exempelvis i Dublin... Eller varför inte London? Inom kort kommer datumen för turnén att släppas. Albumet släpps nästa vecka!


Kommentarer
Postat av: Tina

Kul med en ny skiva! Vi gör väl som vanligt, dvs efter en veckas lyssnade avslöjar vi favoritlåten samtidigt. Synd med Göteborg. Jag måste säga att det inte lockar det minsta. Allt annat än Göteborg!

2009-02-26 @ 12:56:40
Postat av: Kicki

Tina: Jag såg skivan i Farsta idag! Redan släppt. Jag köper den alldeles alldeles snart. Kan viska till dig att jag redan hört den. Och jag tycker inte den sticker ut så mycket men att den har några guldkorn. Men för många lugna låtar. U2 är dock U2 och Bonos röst äger. KRAM!

2009-02-28 @ 21:29:06
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0