Helgens bravader

En sak är då säker, och det är att den här helgen fullkomligt rann iväg!

I fredags kväll var jag hemma hos en arbetskompis/vän på en helt fantastisk fest/barmingel. De hade till och med byggt upp en riktig barhörna ute på uteplatsen (som för övrigt var anledningen till festen - den är nybyggd). Jag hade bestämt mig för att åka hem i tid, men det gick inte riktigt. Kom väl hem runt 1-tiden på natten.

Lördagen förflöt i ett rasande tempo med mycket shopping till barnen (fotbollskor, cykelhjälm, bokomslagspapper, böcker m.m.). På vägen hem hyrde vi Män som hatar kvinnor på dvd och såg den på kvällen. Den var bra men jag prisar Gud att jag hade läst boken innan, för boken är så otroligt mycket MER. Ibland var jag irriterad över att de hade ändrat saker och slängt om ordningen, men jag tycker att den håller som helhet, helt klart.

Idag har jag jobbat i nästan tre timmar och i stort sett skrivit klar min presentation till konferensen i England nästa vecka. Jag jobbade här hemma, och det gick faktiskt bra. Brukar bli så distraherad av allt som händer i övriga lägenheten i vanliga fall. Resten av dagen har jag ägnat åt någon jag tycker är mycket jobbigt och ansträngande - nämligen packning... Det känns som att jag ägnat större delen av sommaren åt att packa ur och packa i. Vi har ju inte ens hunnit packa upp allt från Kretaresan så ska jag packa igen. Men det är ju roliga saker som ska hända varje gång jag packar, så jag får stå ut med denna plåga. Problemet är att jag vill ha med mig de ultimata outfitsen, vilket gör att jag provar och förkastar och provar igen osv. Jag tror jag har någorlunda koll nu, men det jobbigaste är kvar - att välja ut vilka skor som ska få följa med.

Nu ska jag käka falurågrutmackor med lagrad ost!

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0