Hemma i rusket

Jag startade vår resa till Visby med att få ryggskott 10 min innan vi skulle dra hemifrån... Så typiskt. Andra gången på ett år. Det är inte lika kraftigt denna gång, men det är inte behagligt kan jag meddela. Som tur är kunde vi ge oss av ändå. Barnen blev oroliga för att vi inte skulle kunna åka. Ibland känns det som om min kropp inte fungerar på en enda punkt! Deppigt. Orkar knappt skriva om det. Skitmage och skitrygg!

Vi har haft en mysig helg trots allt - jag blir glad av att se barnen glada. Vädret höll sig bra hela tiden - tänk om det hade varit som idag hela helgen! Jag har köpt en urgullig stickad basker med en virkad blomma på ena sidan. I ull från gosiga Gotlandsfår. Barnen har köpt Bionicles (deras 100:e i ordningen?). Vi har suttit på uteserveringar i solen, sett en vaktparad, ätit på Munkkällaren två kvällar i rad (fanns nästan inga restauranger öppna så här års), badat i hotellets pool och ätit god hotellfrukost m.m.

Lite smolk i bägaren kom dock i går eftermiddag då jag fick ett SMS från Destination Gotland som förtäljde att vår båt hem var framflyttad från kl. 12.55 till 22.00!!! På grund av de påannonserade ovädret/stormen. Men efter ett telefonsamtal kunde vi bokas om till 8.05-båten i morse. Den stora båten klarar av storm bättre än den lilla, och vi var inbokad på den lilla. Men 8.05-båten innebar ju att vi fick gå upp 5.45 och slänga i oss frukost vid 6.30 och sedan bege oss till båten. Så vi missade en mysig förmiddag. Men hellre hemma nu än kl 2.00 i natt... Då hade hela måndagen och kanske hela tisdagen gått i utmattningens tecken. Det gungade rejält på båten hem och jag gungar faktiskt fortfarande :).

Nu har jag tänt en massa ljus och ska mysa i soffan med kaffe och nåt gott till.

Kommentarer
Postat av: Annika

Så synd att inte allt bara kan få vara bra...

det finns alltid lite smolk i bägaren, känns det som ibland.

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kram!

2008-10-05 @ 17:56:34
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Tina

Skönt att ni är hemma! Jag har faktiskt varit lite orolig pga ovädret.

2008-10-05 @ 23:11:44
Postat av: Kicki

Annika: Jag vet - men å andra sidan är det sällan något som är helt perfekt - sånt är livet. Ryggskottet kunde jag dock gärna ha avvarat...Kram!



Tina: Jag var förvånandsvärt lugn faktiskt. Men det var en våg som var hiskelig, och då kändes det som om båten skulle kantra. Tack för att du tänker på oss! Kram!

2008-10-06 @ 10:50:56
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0