Tänk att man kan bli så glad

av ett par nya välsittande Cheap Mondayjeans! Jag och Malin var på en liten shoppingrunda igår med efterföljande eftermiddagsöl. Malin fick med sig en hel del hem, men jag var nära att komma hem tomhänt (tro det eller ej). Efter besöket på Weekday på Götgatan hade jag dock en påse i handen. I påsen fanns ett par svarta mycket tajta stuprörsjeans i helsvart. Jag har många jeans, men under en period har jag saknat just ett par väldigt svarta stuprör som är tajta hela vägen (över vaden också...). Det är inte lätt att hitta såna faktiskt. Inte för mig i varje fall, för jag har smala vader. Som tur var så fanns det en söt och mycket tjänstvillig pojke i butiken som sprang och hämtade jeanspar efter jeanspar till mig. Till slut var det bara BINGO! Han kunde verkligen sin sak. Nu gäller det att jag inte tvättar dem för ofta så att den tappar sin färg för fort.

Malin fick också god hjälp av pojken i gubbkepsen och hon kom hem med ett par mörblå jeans. Hon provade ett par urläckra svarta också, med satin i så att de blev lite glansiga, men köpte dem inte. Jag måste prova ett par sådana nästa gång jag är där.

Eftermiddagsölen intogs på den nya hotellbaren till hotell Scandic Malmen - gamla Bullwinkels lokaler. Den heter Lilla hotellbaren, men är allt annat än liten. Den rymmer 500 personer och kommer ha livemusik alla dagar i veckan! Nu var vi där på eftermiddagen, så vi hann ju inte se något liveband tyvärr, men det ska det bli ändring på framöver. Lilla hotellbaren ligger på Folkungagatan 47 precis till vänster om uppgången Folkungagatan, T-Medborgarplatsen. Ett "soft" ställe med flera ålderskategorier representerade. Kul!

Nu ska jag försöka rycka upp mig ur soffan och ta tag i hushållsarbetet. Hur kul är det på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0