Ok - vad är det sista på jorden

jag önskar mig just nu ( vi pratar världsliga ting nu)?

Jo - maginfluensa!

Nu sitter jag här bredvid min 9-åring som fick gå hem från skolan för att han hade magknip och mådde illa. Och det är naturligtvis synd om honom. Och det menar jag verkligen. Men hur synd tror det ni blir om mig om jag får maginfluensa? Det kan dra igång hela min IBS igen. Jag våndas så! Och jag vet att jag inte ska oroa mig i förskott - men det är så svårt att låta bli!

För eventuella nya läsare - jag var sjuk i över 7 månader i början av året då jag inte kunde äta något annat än soppa under större delen av denna halvårsperiod. Jag hade vansinniga smärtor så fort jag åt någon fast föda och den höll i sig upp till fem timmar efter varje måltid. En mardröm.

Men nu ska vi kanske vara lite positiva, eller?

Vad är det mest positiva jag kan tänka på nu tro? Kanske Thomas Öberg i Bob Hund.




Kommentarer
Postat av: Maria

Håller alla tummar jag har för att du ska slippa maginfluensan..... och stackars Måns får krya på sig. Stor kram.

2008-11-21 @ 20:53:07
Postat av: Anna

Hoppas Måns inte blev sjuk, att det bara var nåt litet tillfälligt magknip som gick över lika snabbt som det kom. Jag håller också tummarna för att ni ska slippa hela familjen - men allra mest du! Usch, magsjuka är en tickande bomb så här års, man vet att den kommer men inte när...

kramar!

2008-11-22 @ 01:13:41
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Ujuj - håller tummarna för att du klarar dig. Att äta vitpeppar i förebyggande syfte är väl kanske inte att rekommendera för dig, och jag vet inte ens om jag tror på det knepet.



Störst här har haft svår magknip i två dagar här och i dag visade det sig - årets vinterkräksjuka är här :oP



håller tummarna för att din mage i alla fall ska skonas



kram // Lotta

2008-11-22 @ 21:39:09
URL: http://www.curious.nu
Postat av: Kicki

Alla: Jag håller tummarna hela tiden för att detta ska vara en mild variant som inte alla i familjen drabbas av... Tack för omtanken!

2008-11-22 @ 22:23:54
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0