Jag har en sån där nervryckning

som man brukar ha i ena ögat - men som på mig idag har satt sig utanpå näsan rätt högt upp. Skitkonstigt och obehagligt. Beror nog på ovisshet om en del saker på jobbet. Jag har tyvärr inte haft en toppendag idag heller, men nu är jag hemma och har en gosig Emil bredvid mig i soffan. Han tittar på Lilo och Stich. Snart kommer Måns hem från en kompis.

Jag kan efter fyra dagars "singel-morsa-liv" konstatera att:

- Jag klarar det.
- Jag hatar numera disken (vi har ingen diskmaskin). När jag diskar mindre ofta så tycker jag bara det är trist, men nu har alltså hatet kommit med i bilden.
- Att jag lagar mat oftare har inte fört med sig att jag börjar uppskatta det. Det är INTE min grej!
- Det är skönt att somna utan att bli irriterad på att någon bredvid somnar på en hundradels sekund och dessutom snusar/snarkar ganska högt (ja jag är ljudkänslig).
- Det är mysigt att spendera lite mer tid med barnen än vanligt.
- Att jag blir aningen mer effektiv med hushållsarbetet.
- Att jag känner ett tyngre ansvar och oroar mig för att jag ska bli jättedålig i magen igen osv (helt värdelöst att oroa sig för sånt som jag inte kan råda över).
- Att tvätthögen är mindre.

Nåväl, allt det som eventuellt är lite tyngre dessa tio dagar överlever jag. Jag vill inte låta som någon otacksam jävel. För det är jag inte.

I morgon - Norrköping tur och retur!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Visst finns det massa fördelar med att vara tillfällig singelmamma;-)



På gott och ont får man bestämma allting själv, som t ex temperaturen i huset, att tvätten ska självtorka (+ mindre tvätt) och mjölken tar inte slut på två dagar ;-)



Med det bästa av allt: det blir så mysigt när man träffas igen.



Hoppas att din mage håller sig lugn.



Kram Cilla

2008-11-05 @ 06:20:16
URL: http://blogg.passagen.se/miss.macahan
Postat av: Anna

Jag håller med både dig och Cilla om allt ni skrivit! Jag har gjort precis samma erfarenheter som ni när jag varit själv i perioder. Men det är slitigt, jag hyser stor beundran för dem som är själv med barn på heltid...



Fortsatt lycka till Kicki! Stora kramar skickar jag till dig!

2008-11-05 @ 07:28:17
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Cilla: Ja det är en mkt nyttig erfarenhet och jag växer mer och mer in i rollen :). Kram!



Anna: Ja - man tänker mkt på de riktiga singelmorsorna och singelfarsorna. Samtidigt så är det ju så att det blir en vana som man växer in i. Jag kämpar på ;). Kram!

2008-11-05 @ 09:52:12
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: malin

Matlagning ÄR tråkigt! Det kan aldrig bli roligt! ;)

Särskilt inte med mina barn som dessutom vägrar äta det man slitit för att få ihop. Stått vid spisen i timmar (ja, det känns som timmar iaf) och barnen gnäller "äckligt"

/Malin

2008-11-05 @ 10:50:53
URL: http://medmera.wordpress.com
Postat av: Ancha

Kicki! Nervryckningen beror på magnesiumbrist. Du kan köpa magnesiumtabletter på apoteket.

Nu är det bara 6 dagar kvar som singelmamma: skölj av disken o göm undan i ett skåp ;-)

2008-11-05 @ 17:45:47
Postat av: malin

Apoteket?? Vad e det för ställe? Jag har väl sagt att hälsokost ska man köpa på Hälsokraft :)

/Malin

2008-11-05 @ 18:44:33
Postat av: Kicki

Malin: Det är så skönt att ha hittat en själsfrände angående matlagningsbiten ;);). Och det är så hemskt när man ansträngt sig och barnen säger så där :(. Men jag är glad att jag trots allt kan få ihop några måltider haha.



Ancha: Jag ska skaffa mig magnesium - det kan nog vara bra för mig :).



Malin igen: Jag får lotta om var jag köper magnesiumet :).

2008-11-06 @ 20:11:33
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0