Två väggar av fyra klara

Det är ett slit att måla men det är roligt och ger resultat. Idag var det jobbigaste jobbet att flytta på alla böcker och bokhyllor. Men man blir rätt trött av att rolla en sexmetersvägg också... Magnus fick köra strykning två för jag fick så ont i magen efter maten. Trist.

Nu sitter tre familjemedlemmar av fyra (fyran heter Emil och har just lagt sig) i nya soffan och tittar på tv och gluttar på den nya vita väggen bakom tv:n. Måns är skitpigg för han tog en sovpaus på eftermiddagen när han kom hem från sin fotbollsmatch. Idag vann laget med 11-1!!! Snacka om revansch. Måns stod i mål.

När jag skulle natta Emil så blev det lite fniss, för han tycker ordet påslakan är roligt. Och det är det ju! Nu ligger han där inne i underslafen i rena fräscha påslakan och väntar på John Blund.

Dagens positiva:

- Att målningen går framåt och att vi faktiskt kan vara färdiga nästa söndag vid den här tiden om inget oförutsett händer.
- Att se Magnus iförd min v-ringade t-shirt och mina jeans när han målade. Den t-shirten satt tajt kan jag säga och passade utmärkt till hans håriga bringa! Och en bra bit av magen syntes också. Ha ha - underbart!
- Skönt att vara inne en hel dag utan att behöva gå ut i detta trista väder.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej min vän! Tack för din kommentar hos mig häromdagen! Några rader kan rädda dagen, ja nästan livet känns det som. Mycket bättre nu! Jag försöker ringa dig nån dag här framöver, förlåt mig att det tagit så lång tid.

Jag tycker jag anar en försiktigt positiv känsla i det du skrivit senaste tiden, har jag rätt? Underbart i så fall! Håller tummarna för att du mår bra.

Stora kramar /anna

2008-05-18 @ 23:11:59
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Det var så lite så - kommentaren :). Jag vet hur det kan vara...tro mig... Som jag skrev till dig på din blogg, så tvingar jag mig själv att skriva några positiva saker varje dag, även om dagen varit typ 99 procent SKIT. Det är ibland nästan omöjligt, men jag gör det ändå. Kram!

2008-05-19 @ 21:44:22
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0