Soffan på plats

och jag målar. Har gjort första strykningen vitt på en av kortsidorna i rummet. Det var superkul. Länge sedan jag rollade! Ska faktiskt försöka hinna med strykning två innan jag lägger mig. Bör kunna ske vid 22-tiden. Nästa vägg blir en jobbig vägg för det är där vi har alla bokhyllorna nu, så alla böcker måste ur och sen ska hyllorna flyttas. Phu! Men det är så kul att äntligen ta tag i det här rummet. Det är bara det att man vill ta tag i varenda rum nu... För vardagsrummet är ju trots allt det rum som alltid har varit mest "planerat". Arbetsrummet behöver en total make-over, och egentligen ska det ju inte finnas, för det borde vara Emils rum. Men var ska vi då ha alla prylar vi har där inne? En sak i taget måste jag säga till mig själv var tredje sekund. Jag gör ju något nu som leder till en liten förändring och sen får jag ta tag i nästa.

Soffan är jättefin och den är betydligt rymligare än vår förra. Inte alls så djup som den vi hade dock, vilket man får vänja sig vid. Hörnet med divanen är min favorit (såklart). Det är så skönt att sitta där att man aldrig vill resa sig.

image305

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0