Kom att tänka på ett ordspråk

som min handledare brukade dra för mig när jag hade på mig lila kläder på jobbet. Det är tydligen Oscar Wilde som är upphovsmannen till det.


1890 - Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray



Never trust a woman who wears mauve*, whatever her age may be, or a woman over thirty-five who is fond of pink ribbons.

*mauve = lila

Jag använder ännu oftare lila sedan jag hörde detta ordspråk första gången. En favoritfärg. Oscar Wilde var en cool snubbe.

Men rosa strumpeband har jag faktiskt aldrig testat - kanske blir nästa steg.


Kommentarer
Postat av: kakan

När jag jobbade på MIX - smågodisaffär på stora torget i Uppsala ungefär -85 så brukade det komma in en tant där som alltid hade bara lila kläder på sig och handlade bara lila godis... efter ett tag upptäckte vi att hon också stal ytterligare lila violtablettaskar mm... så han hade rätt O. Wilde (vars gravsten på Père Lachaise i Paris inte går av för hackor... den slår nästan
Jim Morrisons grav på samma ställe. Kul att du hittar så mycket ljusglimtar Kicki!

2008-05-14 @ 20:16:00
Postat av: Kicki

kakan: Ha ha - åter som en mycket rolig tant. Jag försöker rota fram ljusglimtar även om vissa magdagar är 99 procent SKIT!

2008-05-19 @ 21:40:59
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0