En lista - sånt är kul

Jag har snott en lista från Anna.


Bästa promenad: Någonstans på Södermalm, utforskandes second hand-butiker.
Favoritdrink: Moscow mule (vodka, ginger ale, pressad lime - behåll klyftorna kvar i glaset, massa is).
Bästa micromaten: Hemlagad paj som blivit kvar från dagen innan.
En bra gå bort-present: Något kul från butiken Village kanske, eller en flaska vin och rosor.
Favoritlyxartikel: God parfym, smycken.
Läser just nu: En bok om Bono i U2 - underbart bra!
Läser helst: Riktigt bra deckare eller böcker med passionerad kärlek i.
Favoritförort: Vad tror ni - Tallkrogen så klart!
Fikar gärna på: Waynes Coffee
Bästa lunchställe: Ingen aning faktiskt.
Bästa brunchen: Ingen aning här heller - brunchar aldrig.
Bästa kaffet: Jag gillar Waynes latte.
Bästa konsertlokal: Jag gillar Annexet under Globen. Gillade Nalen också, när brorsan spelade där nyss. Debaser Medis är bra också.
Bästa baren: Ha ha - kanske 67:e våningen i Rockefeller center, New York. Men om vi pratar Stockholm så gillar jag Gondolen för en fördrink, sen gillar jag min kompis Johans bar (Torget i Gamla stan) och en massa andra ställen som jag inte kommer ihåg nu.
Bästa puben: Nästan vilken som helst i London.
Bästa restaurang: Kanske Samrat of India på Katarina Bangata - i all sin enkelhet och med mycket nostalgi (jag och Magnus har gått där så många gånger).
Senaste Stockholmsupptäckt: Att det kan vara sommar ena dagen och vinter den andra.
Senast sedda utställning: Oj - vet inte när jag var på en utställning senast...
Favoritråvara: Fil (eller det är väl ingen råvara - det kanske blir mjölk då).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0