Perrelli och halsfluss

Alltså det är Emil som har halsfluss. Vi var hos farbror doktorn idag och det var fullt av vita prickar och jättesvullet i halsen. Så jag blir hemma med honom i morgon. Han har redan ätit två doser penicillin så han kommer nog vara mycket piggare redan när han slår upp sina grön/grå.

Och Perrelli då. Jo vet ni, jag hejjade jättemycket på henne. Tycker hennes låt och framträdande var klart bäst. Skitkonstigt att jag sitter och skriver en sån sak, men man dras ju liksom med i Melodifestivalhetsen när ens barn älskar den och alla diskuterar den. Jag skulle dock aldrig jämföra Melodifestivalmusiken med den musik jag vanligtvis lyssnar på. Eller aldrig och aldrig förresten. The Ark har jag ju alltid gillat, så det blev konstigt förra året när båda "världarna" liksom krockade. Har nynnat på Hero hela dagen. Gillar låtar som ger en energi och kraft, och det gör den.

Men det går som sagt inte att jämföra med U2 eller Metallica :).

Kommentarer
Postat av: liv

krya på sonen!

jag är ingen schlagernörd i vanliga fall men låten är asgrym! vilken energi och vilket budskap. hejaheja!

2008-03-17 @ 14:55:27
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja det är nåt konstigt med den där låten - jag borde fnysa åt den - men det gör jag inte :).

2008-03-17 @ 21:11:31
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0