Thåström och Kent igår

Det var en fin kväll med mycket bra musik! Thåström imponerade. Hans röst går genom märg och ben. Tänk att han är över 50 bast! Och Kent gav järnet. Jocke var mer avslappnad än jag någonsin sett honom. Ingen arrogans alls där igår.

Kent hade gjort om sin spellista rejält sedan konserten jag såg i november. Flera riktigt gamla låtar till mångas förtjusning. Jag skrålade och hoppade mest till Celsius och Den döda vinkeln. Två av mina absoluta favoritlåtar med Kent. Förfesten körde vi på den irländska puben Southside i korsningen Hornsgatan/Ringvägen. Dan hade grejat så DJ:n spelade Kent och lite Ebba Grön/Imperiet/Thåström under flera timmar innan insläpp. Efter konserten drog en tapper skara på fyra pers (vi var 12 från början) iväg på efterfest på samma ställe som förfesten. Tyvärr spelades inte Kent längre då, och vi fick bland annat genomlida Jump med Van Halen, men några riktiga godningar som Personal Jesus (dM), Love will tear us apart (Joy Division), Satisfaction (Rolling Stones), Jump around (House of Pain - jag dog när han spelade den och dansade själv på pubgolvet som en galning...) och avslutningsvis With or without you med U2 - vilket resulterade i en total allsång från vårt bord (vilket vi delade med fyra roliga prickar - två från Skåne och två andra som jag inte fick grepp om). Jag drog hem runt 1.30 men övriga tre tog ytterligare en lite efterfest hemma hos David. Idag är jag mör, men det är OK.

Uppdatering: Glömde nämna att jag träffade en hel del kompisar från förr igår. Bland annat S och U från min riktiga barndom! S och jag gick i samma klass från 1-9:an (Hej S om du läser här! Kul att träffas men synd att vi inte kunde prata mer - det var lite ont om tid  - Thåström skulle ju just gå på...) U är S:s syster. Och så träffade jag långe H från universitetstiden. Och så pratade jag med en kille som vi kallade Simple Minds-Joppe från min synthtid på 1980-talet - han kände inte igen mig - men blev nog lite impad av att jag kände igen honom :).




Foto lånat från Rockfoto. Taget av Annika Berglund i går 080628 på Zinkensdamms ip.



Kommentarer
Postat av: H e l e n

Hej!

Vilken fin bild du hittat på Jocke!

Det var en fantastisk kväll,tänk att till och med vädergudarna stod på vår sida!

Det som dock gjorde mig gladast på hela kvällen var att se dig dansa loss där på Southside, tack för det!

Många kramar till dig, min vän.

2008-07-01 @ 07:05:00
Postat av: Kicki

Helen: Ja den bilden har hon tagit bra, Annika! Håller med dig om vädret - det ösregnade ju ett tag när vi var här hemma! Och tack för komplimangen - alltid kul att glädja folk :). KRAM!

2008-07-01 @ 20:32:04
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Sofia

hej hej!

jo jagläser!! Himla kul att traffas!! Vi velade över efterfest men var för trötta tyvärr skulle varit himla kul att prata. Roligt det där med gamla barndomsvänner. Sitter just nu uppe i Dala Floda hos Lotta och co där jag och barnen är några dagar innan jag och Mange har gemensam semester. Innan konserten i lördags var jag och Julia i lekparken och lajjade med Lukas som är Helenas son,de är ju grannar till oss i Ängby nu! Hoppas du mår bättre, du såg i alla fall urfräsch ut tyckte jag och lillasyster!!



Kram

S

2008-07-02 @ 23:10:11
Postat av: Kicki

Sofia: Tjaaaa! Ja jag var också trött, men piggade på mig efter ett tag på Southside. Hälsa Lotta och hälsa även Helena nästa gång ni träffas! Ni såg också superfräscha ut, du och syrran :). KRAM!

2008-07-03 @ 11:36:26
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0