Nationaldag

Och vad har vi gjort då undrar ni säkert?

Jo, vi drog till Farsta strandbad och var där vid 10.45. Inte så mycket folk alls till en början - skönt. Vattnet var säkert 19-20 grader. Vid 13.30 drog vi oss upp mot Farsta Gård där det firades nationaldag. Men vi var där främst för Stefan Sundströms skull. Han spelade kl 14.00 och ca en halvtimme framåt. Fantastisk som vanligt! Och mellansnacket är i klass med Thomas Öbergs i Bod Hund eller Uje Brandelius i Doktor Kosmos :). Idag var Stefan upprörd över att man lägger ner ett hunddagis i Farsta som varit mycket uppskattat och som gett arbetstillfällen för ett antal personer. Allt beror på vad man prioriterar menar Stefan, och det är ju så. Trist!

Vi fick också reda på att Stefan spelar på Konserthusets tak den 25 juni. Det kan jag inte missa. Och inte Malin heller som det ser ut idag.

För övrigt så har det luktat stark brandrök i Tallkrogen hela eftermiddagen och kvällen. Det brinner tydligen i Nackareservatet och i Huddinge. Vi såg en massa rök från Huddingehållet tidigare. Hoppas att branden är under kontroll nu.

Dagens positiva är:

- Att vi tog oss i väg till stranden.
- Att vi träffade Lasse och Dennis vid Farsta gård av en slump.
- Stefan Sundströms spelning.
- Grillningen hemma hos Lasse i kväll (även om jag tyvärr inte kunde äta mycket av allt det goda).
- Att jag så gott jag kunde accepterade att jag hade jobbig mage.
- Fågelkvittret nu på kvällen.

I morgon måste jag tyvärr jobba... Sista rycket innan inlämning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0