Det bästa med London är

- Språket - jag döööör!
- Ölen - jag dör igen!
- Pubarna.
- Kläderna och skorna!
- Vimlet på helgerna - speciellt runt Brick Lane där jag var i söndags.
- Min favorit-kjol-makare på Camden Market som jag köpt kjolar ifrån i många år. Hon känner igen mig och är supergullig. Hur många kjolar köpte jag av henne denna gång? Jo, tre stycken. Ska lägga in en länk till henne senare.
- Matoset (men tyvärr mådde jag illa denna gång istället - pga min mage - men vanligtvis älskar jag den där "doften" av olika kryddor och frityr :)).
- Att man blir tilltalad med "darling" ofta.
- Pundet - speciellt enpundsmyntet - men även sedlarna och 20-pencarna. Men jag gillar inte kopparmynten...
- De höga smala radhusen med smala dörrar i olika färger.
- Lite kul att bli tilltalad "Madame" också...
- Musiken som strömmar ut överallt. Reggie, punk, soul, rock - allt!!!

Och mycket mer - jag får kanske komplettera senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0