Att städa

kan vara kul. I varje fall om man ser ett tydligt resultat. Och det tycker jag att jag har gjort idag. Ibland får jag för mig att vi bor i världens sunkigaste hem. Och då kommer svabbhinken fram. Ändå kommer jag aldrig någonsin kunna lägga mig på min mammas nivå. Jag kan knappt minnas att handfaten någonsin var smutsiga i mitt barndomshem. Men det var det såklart. Några gånger. Och när jag var liten var de säkert oftare smutsiga, och det kommer jag inte ihåg. Ärligt talat vet jag inte heller om jag vill vara på den nivå min mamma hade, för då blir det ännu mer plikt och stress i livet. Jag har fått tillräckligt mycket med mig av Luther ändå. Det är inte heller så att jag städar själv. Vi är två vuxna som försöker hålla lägenheten beboelig och två minimänniskor som gör allt för att stöka till :).

Ja ja, i morgon lär det inte synas ett skit av vad jag åstadkom idag. Men några minuter fick jag njuta i varje fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0